رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مجرمان نباید درجامعه احساس امنیت کنند گفت: پلیس علاوه بر اینکه با جرم برخورد می‌کند باید جرایم را نیز آسیب شناسی و ریشه یابی کند.
کد خبر: ۹۴۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 28 February 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دردیدار فرمانده انتظامی قم طی سخنانی با بیان ضرورت آگاهی و اشراف پلیس به مسائل جامعه افزود: ۲ وظیفه مهم بر عهده نیروی انتظامی است نخست اینکه تقویت نیروی انسانی و تجهیز مناسب قبل از جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی دشمن و دوم انجام اقدام های عملیاتی و اجرایی در راستای تسهیل در امر خدمت رسانی با هدف افزایش رضایتمندی مردم است.

وی  با بیان اینکه از آغاز انقلاب تاکنون دشمنان در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی سنگ اندازی کرده اند، گفت: باید در راستای تحقق اهداف مان برنامه ریزی و اولویت بندی کارها را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه نباید از هجمه فرهنگی دشمن غافل شد اضافه کرد: هر چه اقدام های زیرساختی و شرح وظایف اولیه درست ساماندهی شده باشند از غافلگیری و هجمه فرهنگی دشمن پیشگیری خواهد شد.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه مجرمان نباید احساس امنیت کنند، گفت: پلیس علاوه بر اینکه با جرم برخورد می کند باید جرایم را آسیب شناسی و ریشه یابی کند.

 حسینی بوشهری با اشاره به اقدام‌های قرارگاه ۱۹ دی قم، آن را به لحاظ ساختاری و تعیین شرح وظایف مورد توجه قرار داد و گفت: باید وظایف هر دستگاهی در حوزه حجاب و عفاف مشخص شده و مردم نیز آثار مثبت تصمیم های این قرارگاه را در جامعه حس کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه نیروی انتظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا که لازم بوده در صحنه حضور پیدا کرده و روزانه شهدایی را تقدیم نظام اسلامی می کند، گفت: مردم با حضور ناجا احساس امنیت می کنند و انتظار هم همین است، توانمندی نیروی انتظامی این انتظار را ایجاد می کند و در مقام عمل نیز احساس امنیت در شهروندان بیانگر این مطلب است.

اهتمام پلیس قم در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی

فرمانده انتظامی قم نیز در این دیدار در سخنانی گفت: در راستای اجرای فرمان های رهبر معظم انقلاب به ارتقای جایگاه قم در ابعاد مختلف استانی، ملی و جهانی و همچنین پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی اهتمام ویژه ای داریم.

سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به جایگاه قم خدمت در این شهر مقدس را بسیار ارزشمند دانست و برنامه ریزی پلیس استان را در حوزه های ماموریتی، شامل اقدام های کوتاه مدت و بلند مدت بیان کرد.

وی با اشاره به پاسخگویی دستگاه‌های مرتبط در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، مدیریتی، امنیتی و انتظامی گفت: در ارتباط با حوزه زیرساخت الکترونیکی بخشی از اقدام های کشوری و بخشی نیز مربوط به قم است توجه به موضوع های زیرساختی و الکترونیکی در ارائه خدمت به مردم در کمترین زمان ممکن و همچنین کاهش مراجعه های حضوری مردم به مراکز انتظامی و قضایی و افزایش رضایتمندی آنها را در دستور کار قرار داده و به صورت جدی دنبال می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدام های صورت گرفته در حوزه کاهش سرقت خودرو تصریح کرد: طی سال جاری و با تلاش های صورت گرفته در حوزه های پیشگیری و فرهنگ سازی، سرقت خودرو ۳۷ درصد در قم کاهش داشته است.

میرفیضی، حضور فیزیکی پلیس را در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر دانسته و با اشاره به اهمیت اقدام های قرارگاه ۱۹ دی در قم گفت: راهبرد و اقدام های این قرارگاه  در حوزه های فرهنگی و حجاب و عفاف ارزشمند و کارآمد است.

وی با اشاره ضرورت ساماندهی ساختاری صنوف در این استان تصریح کرد: تغییر ویترین اجتماعی برخورد سلبی نیست بنابر این از اتحادیه ها درخواست شده تا بر عملکرد صنوف نظارت ویژه ای داشته باشند.

وی قوانین بازدارنده را در کاهش جرایم حائز اهمیت دانست و گفت: در حوزه کاهش جرایم با کارگروهی که تشکیل شده و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته به نتایج مدنظر خواهیم رسید.

میرفیضی با اشاره به تجهیز کارکنان پلیس راهور قم به دست افزار و ترسیم الکترونیکی کروکی تصادف ها گفت: به کارگیری تجهیزات الکترونیکی سبب کاهش سطح تماس مردم، سلامت اجرای ماموریت ها و باعث صیانت از همکاران شده و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت. 

وی با اشاره به تلاش پلیس قم برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی و مدنظر رهبری بیان کرد: بق نظرسنجی سازمان صدا و سیما نیروی انتظامی با کسب ۷۵ درصد رتبه نخست خدمت رسانی را در بین دستگاه ها به خود اختصاص داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار