رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه، بیش از ۶۸۵ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از اصناف فعال در استان اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۹۴۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 28 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: این تسهیلات درقالب یکهزار و ۲۹۱ طرح برای پرداخت به بانک‌های عامل استان معرفی شده است که موجب فراهم شدن شرایط اشتغال برای ۲هزار و ۹۸۳ تن می‌شود.

وی افزود: تسهیلات حمایتی اصناف استان در قالب بازسازی و نوسازی، روستایی و عشایری،‌ آسیب دیده از کرونا و همچنین توسعه مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: موارد مورد نظر در سال‌جاری از اعتبارات سال۱۳۹۸ و۱۳۹۹ بوده که برای اخذ تسهیلات به اداره کار و رفاه اجتماعی و بانک‌های عامل استان معرفی شده‌است.

سیجانی همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه، هفت جلسه کارگروه حمایت از رونق تولید در بخش اصناف استان با ۱۸ مصوبه برای رفع مشکل اتحادیه‌های سوهان، بنکداران مواد غذایی و اتحادیه چاپ و نشر و شرکت تعاونی درودگران، اتحادیه درودگران، اتحادیه املاک و نیز مشکل‌های بانکی واحدهای صنفی فعال در قم تشکیل شده‌است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی استان در سال جاری،‌ بیان کرد: طی مدت یاده شده، هشت انتخابات اتحادیه‌های صنفی تعویض روغن و لاستیک فروشان، تولید کنندگان مصالح ساختمانی، فروشندگان لوازم خانگی، کابینت سازان و فلز کاران، فروشندگان بستنی و آبمیوه، فروشندگان دوچرخه و موتور، میاندوره فروشندگان لوازم خانگی و تعمیرکاران و فروشندگان تلفن ثابت و همراه برگزار و تعداد ۲۷ جلسه هیات اجرایی و ۱۸ جلسه تغییر و تحول برای توزیع اعتبار نامه های هیئت مدیره ۱۸ اتحادیه صنفی تشکیل شده‌است.

وی به وضعیت نظارت بر فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای استان نیز اشاره کرد و افزود: در یازده‌ماه سپری شده از سال ۹۹، تعداد ۲۲ گشت مشترک بازرسی از ۲۲ شرکت بازاریابی شبکه ای فعال در قم صورت گرفته که منجر به صدور ۱۰ اخطار پلمب برای شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای متخلف شده‌است.

در مجموع ۳۶هزار و ۳۹۳ واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که ۲۱هزار و ۴۹۳ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۹۰۰ مورد آن تولیدی و فنی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار