رئیس هیات کشتی قم، گفت: علیرضا نجاتی کشتی گیر جوان و آینده دار قمی در رقابت‌های بین المللی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین با کسب عنوان نخست، مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 01 March 2021

به گزارش تابناک قم، هادی علیایی افزود: کشتی گیر وزن ۶۰ کیلوگرم قمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل دمیترو تسیمبالیوک دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید.

وی، با بیان اینکه این مدال اولین و آخرین مدال بین‌المللی ورزش قم در سال ۹۹ است ادامه داد: نجاتی، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان با نتیجه ۵ بر یک پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

رئیس هیات کشتی قم، اظهار داشت: این کشتی گیر آینده دار قمی در این مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد و در دیدار فینال نیز ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

عُلیایی در ادامه با تاکید بر اینکه صیانت از دست آوردهای کشتی فرنگی و سرعت بخشی به رشد کشتی آزاد در قم از مهمترین اولویت های این هیات در استان است، گفت: حفظ و صیانت از افتخارات به دست آمده در کشتی قم در طول سال های گذشته که  حاصل زحمات ورزشکاران، مربیان و همچنین حمایت و هدایت کادر اجرایی هیات بوده یکی از رویکردهای  این هیات است.

رئیس هیات کشتی قم، با اشاره به ظرفیت‌های این رشته ورزشی در این استان، بیان کرد: تلاش برای سرعت بخشی به رشد و کیفیت کشتی آزاد در قم  از دیگر اولویت های این هیات در دوره جدید مدیریتی است.

علیرضا نجاتی، در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. ضمن اینکه با صعود به نیمه‌نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده‌است.

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین که از 9 اسفندجاری در کیف آغاز شد امروز یکشنبه به پایان رسید. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار