معاون فرهنگی و بین الملل مدرسه عالی امیر المؤمنین از برگزاری جشنواره ایده‌پردازی تبلیغی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 01 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی مهدوی در کارگاه ایده‌پردازی تبلیغ که در حسینیه مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با بیان اینکه در نظر داریم جشنواره ایده‌پردازی را برگزار کنیم، اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار در جامعة المصطفی برگزار می‌شود که کار جدیدی در حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه همایش‌های تبلیغی پیش از ایام تبلیغ به منظور آشنایی با فضا و توزیع بسته‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: جایگاه فضای فرهنگی هنوز در شرایط کرونا مشخص نیست و این جشنواره ما را راهنمایی می‌کند تا در شرایط جدید به درستی عمل کنیم.

معاون فرهنگی و بین الملل مدرسه عالی امیر المؤمنین خاطرنشان کرد: ایده‌پردازی و استارتاپ در این اواخر در محیط فرهنگی وارد شده و با چنین محیط‌هایی ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ایده‌پردازی گفت: تولیدات و دستاوردهای علمی در فضای ایده‌پردازی شکل می‌گیرد و فضای جدیدی را در عرصه تبلیغ رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام مهدوی عنوان کرد: مصلح اجتماعی باید خود را به ایده پردازی و نوآوری تجهیز کند و تسلیم شرایط نشود بلکه کنترل شرایط را در دست بگیرد.

وی با تأکید بر بررسی تاریخ پیامبر اکرم(ص) با نگاه نوآورانه گفت: این تاریخ سرشار از ایده‌پردازی لحظه‌ای و بلند مدت است که بر اساس آن می‌توانیم به مدل‌‌های جدید برسیم؛ به عنوان مثال امام سجاد(ع) نوآوری داشتند و پس از آموزش معارف به غلامان، آنها را آزاد می‌کردند و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مدرسه علمیه را تشکیل دادند.

معاون فرهنگی و بین الملل مدرسه عالی امیر المؤمنین با اشاره به اهمیت ابداع علمی در حکومت گفت: ولایت فقیه از ابداعات امام خمینی(ره) است به طوری که به وسیله آن در برابر استکبار ایستادگی کردند بنابراین ولایت فقیه و تئوری حکومت اسلامی را می‌توان نوآوری و ابداع عنوان کرد؛ حرکت‌های جهادی از دیگر نوآوری‌هاست.

وی به ایده‌پردازی برای تطابق با شرایط جدید تأکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بر نوآوری تأکید داشتند به طوری که اهمیت ایده‌پردازی به اندازه‌ای است که حتی تشکیل نهادی برای این امر در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدوی عنوان کرد: کارگاه‌های خلاقیت، ایده‌پردازی، حل مسئله و توانایی کار تیمی از جمله کارگاه‌های درنظر گرفته شده است تا در مسیر ترویج معارف از آنها استفاده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار