یکی از مراجع تقلید گفت: دشمنان اسلام به دیانت و استقلال آذربایجان چشم طمع دوخته‌اند، تشیّع در این منطقه، سابقه دیرینه داشته و مورد توجّه دشمنان اسلام است و ‌لذا مراقب دسیسه‌ها و شیطنت آنان باشید.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 01 March 2021

به گزارش تابناک قم، مرجع تقلید شیعیان گفت: سرزمین قره‌باغ از دیرباز متعلق به سرزمین آذربایجان و اشغال آن امری نامشروع بوده ‌و باید سرزمین‌های اشغال‌شده به کشورهای اسلامی بازگشته و طرفین به معاهدات بین‌المللی متعهد باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از  قم، آیت الله جعفر سبحانی در پیامی به همایش بین‌المللی «قره باغ 17 ربیع، برترین گفتمان در مورد قره باغ» که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور درحال برگزاری است، با بیان اینکه سرزمین‌های اسلامی در قرون اخیر شاهد جریانات گوناگونی بوده که موجب تجزیه کشورهای اسلامی‌شده و برخی منتهی به اشغال، توسط کشورهای غیر اسلامی‌شده است اظهار کرد: سرزمین آذربایجان همواره مهد تشیّع بوده و عالمان جلیل‌القدری را در دامن خود ‍پرورش داده است ازجمله می‌توان به بزرگانی همچون مرحوم میرزا مجتهد قره‌باغی، مرحوم زین‌العابدین شیروانی، مرحوم عبدالحسین لنکرانی، مرحوم بادکوبه‌ای و مرحوم میرزا مهدی نخجوانی و دیگران اشاره کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از اولین روزهایی که مرزهای شوروی سابق به‌سوی ایران گشوده شد همواره در کنار مردم آذربایجان بوده و از تعاملات فرهنگی، علمی و مذهبی دو کشور حمایت کرده است افزود: اکنون‌که جمهوری آذربایجان به حاکمیت مناطق اشغال‌شده دست‌یافته نکاتی را یادآور می‌شوم: که سرزمین قره‌باغ از دیرباز متعلق به سرزمین آذربایجان و اشغال آن امری نامشروع بوده است و باید سرزمین‌های اشغال‌شده به کشورهای اسلامی بازگشته و طرفین به معاهدات بین‌المللی متعهد باشند.

آیت‌الله سبحانی گفت: مراقب باشید تا این منطقه کانون وهابیت  و گروه‌های تروریستی و تکفیری مبدّل نگردد، اطلاع دارم وهابیون سالها است در این منطقه حساس سرمایه‌گذاری و تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام به دیانت و استقلال این کشور چشم طمع دوخته‌اند، تشیّع در این منطقه، سابقه دیرینه داشته و مورد توجّه دشمنان اسلام است و ‌لذا مراقب دسیسه‌ها و شیطنت آنان باشید.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه باید در مناطق آزادشده با ارامنه بااخلاق اسلامی رفتار شود گفت: این رفتار باید به‌گونه‌ای باشد که از ناحیه شما مورد آزار و اذیت واقع نشوند، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که نباید دشمنی گروهی، شمارا بر آن دارد که عدالت نکنید. عدالت کنید که به تقوا نزدیک‌تر است و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام می‌دهد آگاه است (مائده – 8).

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار