رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بیش از ۹۷۰ هزار خانواده از مراتع کشور بهره‌مند می‌شوند، گفت: رسالت سازمانی ما حراست از آب، خاک و انفال است اما در کنار این رسالت مباحث اقتصادی و فرهنگی نیز مورد توجه سازمان است.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 03 March 2021

به گزارش تابناک قم، مسعود منصور امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی که در دفتر این شخصیت حوزوی انجام شد، با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از مساحت کشور حوزه مأموریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار گونه گیاهی در مراتع ایران رشد می‌کند که ۴۰۰ مورد آن دارویی و صنعتی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۷۰ هزار خانواده از مراتع کشور بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: رسالت سازمانی ما حراست از آب، خاک و انفال است اما در کنار این رسالت مباحث اقتصادی و فرهنگی نیز مورد توجه سازمان است.

منصور از آبخیزداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان یاد کرد و گفت: متوسط ۱۶ تن در هکتار فرسایش آبی داریم اما ما با کار آبخیزداری ۹ تن در هکتار این رسوب را کاهش می‌دهیم.

وی ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان میزان خسارت سیلاب‌ها در ایران است که با کارهای آبخیزداری این خسارات را کاهش داده‌ایم.

معاون وزیر با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ قنات را با فعالیت‌های آبخیزداری احیا کردیم، عنوان کرد: اهداف منابع طبیعی با یک سازمان محقق نمی‌شود بلکه مردم و همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار