رئیس پارک علم و فناوری قم از افتتاح کارخانه فناوری استان تا تابستان سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، سیدحسین اخوان در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات و خدمات مؤثر اجتماعی، معنوی و مادی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم اظهار کرد: اکنون استان قم دارای پارک، مرکز رشد، پنج شتاب دهنده و پنج مرکز نوآوری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها خزانه اصلی توسعه و فناوری را تشکیل می‌دهند و با پررنگ شدن آنها زیست بوم وسیع‌تر و از نظر کیفی غنی‌تر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری کریمه خوش نام و معتبر است، گفت: صندوق پژوهش و فناوری کریمه با عملکرد خوب توانسته در این زیست بوم ایفای نقش کند.

وی عنوان کرد: کارخانه فناوری استان قم با تفاهم سه جانبه بین معاونت علمی، پارک علم و فناوری و دانشگاه ادیان در حال احداث است که با همت دانشگاه ادیان و پیش‌بینی تا تابستان سال آینده افتتاح می‌شود.

اخوان با اشاره به افتتاح فن بازار منطقه‌ای استان اوایل اسفند ماه گفت: برنامه عملیاتی این فن بازار برای سال 1400 در نخستین جلسه شورای فن بازار به تصویب اعضای شورا رسید.

رئیس پارک علم و فناوری قم یادآور شد: بیش از 200 واحد فناور در پارک و مراکز فناور مستقر هستند و مرکز رشد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مستقر است که در آینده به پردیس سلامت ارتقا پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: 95 شرکت دانش بنیان در استان قم وجود دارد که سبب رتبه هشتم استان شده است که ظرفیت فناوری استان را نشان می‌دهد.

اخوان با بیان اینکه استان قم دارای 22 شرکت دارای برند صنایع خلاق است، گفت: رتبه استان قم ششم در کشور است و فناوری در اولویت استان قرار دارد زیرا می‌تواند در خدمت دولت و نظام باشد.

وی ضمن مقایسه صنعت و زیست بوم فناوری یادآور شد: 550 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان در حوزه‌های مختلف داده شده که هزار و 400 اشتغال جدید ایجاد کرده است در حالی که به کل زیست بوم فناوری استان حدود 6 میلیارد تومان تسهیلات داده شده که حدود 400 نفر اشتغال جدید ایجاد شده که اشتغال بیشتری نسبت به صنعت دارد.

رئیس پارک علم و فناوری قم با اشاره به نگاه حمایتی به صندوق گفت: 10 هزار و 700 متر مربع زیربنا در تملک پارک است. ساختمان‌هایی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه شهاب دانش، دانشگاه قم، شهرک ثامن، خیابان امام و منطقه‌ای در خیابان باجک برای فعالیت واحدهای فناور وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار