مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.

مدیر عامل سابق صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم در این مراسم از حمایت‌های ریاست پارک علم و فناوری استان تشکر کرد و گفت: سعی بر این است که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و به طور طبیعی نخستین مسیر با صندوق پژوهش و فناوری بود.

علیرضا باباخان با بیان اینکه کادر اجرایی صندوق آموزش‌هایی فراگرفتند، گفت: در این چند سال تیم اجرایی خوبی از صندوق نتیجه داد به طوری که مورد استقبال در سایر استان‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارزیابی‌ها در حوزه عاملیت مالی از ابتدا پررنگ حاضر شدیم و تسهیلات ارزان قیمت اعطا کردیم.

مدیر عامل سابق صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم با بیان اینکه تمام مسیرهای قانونی که برای قانونگذار اجازه داده شده فعال کردیم، گفت: صندوق کریمه در اکوسیستم استان و کشور آبرویی کسب کرده و بر اساس رتبه بندی جزء صندوق‌های برتر از نظر توان کارشناسی است.

وی با بیان اینکه صندوق در حوزه منابع انسانی از تیم کارشناسی خوبی برخوردار است، گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری و سایر نهادهای استانی و ملی اعتماد خوبی به صندوق کریمه دارند و در استان‌های مختلف فعالیت‌هایی به صندوق سپرده می‌شود.

باباخان با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و نوآوری مهمترین نهادهای مالی زیست و نوآوری هستند، خاطرنشان کرد: تلاش بر این بود هر آنچه در توان است برای صندوق بگذاریم تا مسیر صندوق به شکل بهتری در آینده ادامه پیدا کند.

ورود در عرصه سرمایه‌گذاری

نیما روحانی، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه صندوق کریمه گفت: فعالیت صندوق کریمه نشان می‌دهد که با همدلی بیشتر در زیست بوم استان قم می‌توانیم با رشد بیشتری ادامه دهیم. سرمایه‌های بسیار زیادی در صندوق کریمه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌تر به استان صورت گرفته تا بتوانیم برند ملی را حفظ کنیم و در استان قم خدمات را بیش از پیش ارائه دهیم.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم با بیان اینکه تلاش است که وارد سرمایه‌گذاری شویم، گفت: سرمایه گذاری فعالیت مناسبی است که به تداوم نیاز دارد بنابراین بیش از پیش به سرمایه‌گذاری توجه می‌کنیم.


صندوق پژوهش و فناوری کریمه اعتماد کشوری را کسب کرده است

سیدمهدی سادات، رئیس هیأت مدیره صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم با بیان اینکه نخستین صندوق‌های پژوهش و نوآوری نوین در پارک فناوری پردیس تأسیس شده است، گفت: صندوق کریمه توانسته اعتمادی در سطح کشور، معاونت علمی و فناوری و مجموعه‌های دیگر کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق‌های استانی به واسطه فرآیند تأمین مالی و نگاهی که به فضای نوآوری و فناوری دارند، بنا است به نوعی تدبیر و مدیریت کنند و به همین منظور هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف فعال در استان به لحاظ تأمین مالی پیگیری می‌شود.

رئیس هیأت مدیره صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم با اشاره به نقش بی بدیل استان به واسطه فعالیت‌ها، مرکزیت حوزه علوم انسانی، حضور حوزه‌ها و دفاتر مراجع تقلید گفت: نقش حوزه‌های علمیه پررنگ و بسیار پراهمیت است که در معاونت علمی در چند سال اخیر بحث صنایع خلاق و فناوری فرهنگی و موضع علوم انسانی جدی‌تر گرفته شده و به عنوان حیطه دانش بنیان به آن توجه شده است.

سادات خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از علوم انسانی در قالب دانش بنیان سه مطرح شده و به تصویب کارگروه رسید. فرصت مغتنمی در استان است که از این فرصت باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه صندوق به عنوان نهاد مالی است که مورد اعتماد معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی است، گفت: بخشی در معاونت علمی در قالب توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق وجود دارد.

رئیس هیأت مدیره صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم یادآور شد: این شرکت‌ها حوزه‌های فناوری فرهنگی را پوشش می‌دهند که ظرفیت خوبی است که در استان می‌تواند جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: سه صندوق در کشور وجود دارد که بیشتر در حوزه فناوری فرهنگی فعال هستند که قدیمی‌ترین آنها کریمه است که می‌تواند در حوزه برنامه خلاق و خدمت به شرکت‌های خلاق مهم و مؤثر باشد.

در پایان این مراسم از خدمات علیرضا باباخان مدیرعامل سابق صندوق پژوهش و فناوری کریمه تجلیل و نیما روحانی به عنوان مدیر عامل جدید صندوق پژوهش و فناوری کریمه معرفی شد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار