مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با گرامیداشت 14 اسفند ماه روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه، از بانک مهر ایران به عنوان نخستین بانک تخصصی قرض الحسنه کشور یاد کرد و گفت: فرهنگ قرض الحسنه به توسعه رفاه اجتماعی و بانکداری اسلامی کمک می­‌کند.
کد خبر: ۹۴۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، سید حسین دامادی با بیان اینکه بانک مهر ایران مسئولیت‌های اجتماعی مهم و حیاتی را برعهده گرفته است گفت: تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته مبتنی بر ارزش‌­های اقتصاد اسلامی در راس فعالیت‌های این بانک قرض الحسنه است.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران پیشگام درج یک روز به نام «ترویج فرهنگ قرض الحسنه» در تقویم رسمی کشور است گفت: پرداخت بیش از 50 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانواده به ارزش یک هزار و 400 میلیارد ریال و انجام بیمه 500 هزار خانه روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام تنها بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی بانک مهر ایران طی سال جاری بوده است.

تشریح فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی
مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با تاکید براینکه این بانک خود را متعهد به جهش تولید و اشتغال زایی در سطح کشور می‌داند گفت: یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک، حمایت از کالا و خدمات ایرانی است که تاکنون بیش از یک میلیون و 381 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 27 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین طرح «مهر دانا» در قالب طرح حمایت از کالای ایرانی به عنوان راهی برای حل یکی از دغدغه‌های همیشگی بخش قابل توجهی از مردم جامعه در راستای تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث و بدنه خودرو  اجرایی شده است. در این طرح بیش از یک میلیون و 343 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 21 هزار و 897 میلیارد ریال برای صدور انواع بیمه نامه خودرو پرداخت شده است.

دامادی گفت: احداث 100 واحد مسکونی برای سیل زدگان استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان، تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از مدافعان سلامت به ارزش 13 میلیارد تومان، پرداخت ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش۵۰هزار میلیارد ریال در حوزه محرومیت‌زدایی و حمایت از دهک‌های پایین درآمدی، مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و حمایت از اشتغال آنها با توزیع بیش از 300 هزار وسایل آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم کشور تنها گوشه ای از فعالیت‌ها و خدمات عام المنفعه بانک برای توسعه مسؤولیت‌های اجتماعی در کشور بوده است.

 توسعه بانکداری الکترونیک با هدف مقابله با کرونا
این پیشکسوت ارشد نظام بانکی یکی از شاخصه‌های مهم بانک مهر ایران در سال‌های اخیر را مهاجرت از بانکداری الکترونیک برای تحقق بانکداری دیجیتال و هوشمند است گفت: افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات در بستر همراه بانک و احراز هویت آنلاین سجام و کارت هدیه مجازی از جمله اقدامات این بانک پیشگام قرض الحسنه در راستای توسعه فرهنگ انجام خدمات غیر حضوری بوده و از طرفی تاثیر شگرفی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا داشته است.

بانک مهر پیشگام ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور
مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم به موفقیت‌های چشمگیر بانک در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: کسب رتبه برتر موسسات کاملا اسلامی دنیا در سال‌های 2018 و2019 دریافت جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» و شرکت در «جایزه بانک توسعه اسلامی در سال میلادی 2021» با معرفی دو طرح تسهیلاتی «کالا کارت» و «همیاران مهر» از جمله افتخارات مهم و بین المللی بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار