ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹ 06 March 2021

به گزارش تابناک قم، ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم امشب با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

این جشنواره که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، از نفرات برتر در بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس خبری، گزارش تصویری، گزارش‌های ویدئویی و ژورنالیسم تلویزیونی، عکس نوشت و کاریکاتور و نیز بخش ویژه تجلیل به عمل آورد.

مهدی تاجیک رئیس ستاد برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونا، پیش‌بینی برگزاری این جشنواره با این سطح استقبال از خبرنگاران و عکاسان و فعالان رسانه‌ای قم را نداشتیم.

وی تصریح کرد: فراخوان برگزاری جشنواره در مهرماه و مهلت آثار تا آذرماه اعلام شد که به دلیل استقبال اصحاب رسانه تا پایان دی‌ماه سال جاری تمدید شد.

رئیس ستاد برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم بیان کرد: جشنواره در موضوعات مختلف 30 درصد رشد داشت و درمجموع بیش از 1200 اثر از 136 خبرنگار و عکاس به دبیرخانه ارسال شد که شامل 630 خبر و گزارش بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 100 نفر از اصحاب رسانه در جشنواره حضور یافتند که نشان‌دهنده افزایش اعتماد به برگزاری جشنواره است.

تاجیک خاطرنشان کرد: در 5 دوره گذشته تلاش شد از تجربیات در جهت ارتقای کمی و کیفی جشنواره استفاده کنیم و در این راستا اقدامات جدیدی توسط جشنواره پیش‌بینی شد که یکی از این فعالیت‌ها، برگزاری 6 کارگاه تولید اثر برای علاقه‌مندان بود.

وی گفت: در این کارگاه‌ها، 110 نفر از عکاسان و خبرنگاران حضور یافتند و توانستیم این عزیزان را به تولید آثار جهت حضور در جشنواره در موضوعات مختلف تشویق و ترغیب کنیم.

رئیس ستاد برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم افزود: تلاش شد اکثر تولیدات به‌تازگی و طبق موضوعات روز تولید شود و صرفاً از تولیدات آرشیوی نباشد تا بتوانیم به مسائل روز جامعه، پاسخ بگوییم.

وی عنوان کرد: موضوعات انتخاب‌شده در جشنواره نیز بر اساس سیاست‌گذاری‌ها بود و در این مسیر از حمایت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما و صنعت، معدن و تجارت برخوردار بوده‌ایم.

تاجیک تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای قم، نیز ظرفیت مهمی در تولید خبر و مصاحبه و گزارش به شمار رفت که از دست‌اندرکاران این کنگره نیز تقدیر می‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار