معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از توزیع همزمان گوشت مرغ گرم و منجمد در فروشگاه های استان برای رفع کمبود موجود خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 06 March 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری پس از برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با خبرنگاران گفت و گو می کرد با بیان این که اهمیت موضوع ساماندهی بازار مرغ سبب تشکیل جلسه این کارگروه در روز جمعه شد اظهار کرد: باید گفت مرغ در بازار استان به صورت تلفیقی از مرغ تولیدی استان و همچنین مرغ تولیدی خارج از استان وجود دارد.

وی با اشاره به این که سقف تولید مرغ در استان حدود 60 تا 70 تُن در روز است خاطر نشان کرد: آمارها نشان از مصرف سرانه 110 تُن در استان دارد و از این رو باید حدود 50 تُن کسری موجود را جبران کرد، ضمن آن که بررسی ها نشان از افزایش مصرف مرغ توسط هم استانی های عزیز در روزهای اخیر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس به تشکیل صف تحویل مرغ در برخی فروشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: ایجاد صف به دلیل رعایت قیمت مصوب تنظیم بازار در استان قم یعنی قیمت 20 هزار و 400 تومان برای هر کیلو مُرغ است، در حالی که این رعایت قیمت مصوب تنظیم بازار در بسیاری از دیگر استان های کشور و بر خلاف قم محقق نشده است.

وی افزود: در نشست امروز، جهاد کشاورزی استان موظف شد تا تمامی پیک تولید مرغ را با برنامه هفتگی به کشتارگاه تحویل دهد و کشتارگاه هم همه این تولید داخل استان را به صورت تک نایلونی به بازار مصرف تزریق کند.

غضنفری ادامه داد: ضمنا جهاد کشاورزی استان مکلف شد تا 50 تن کسری روزانه استان و یا حداقل بخشی از این کسری را از طریق استان های دارای مازاد تولید و با محوریت وزارت جهاد کشاورزی تأمین کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس به ضرورت افزایش بازرسی و نظارت در حوزه توزیع و همچنین مشارکت بیشتر مردم در ساماندهی بازار مرغ اشاره و بیان کرد: مرغ تنظیم بازار باید حتما در مسیر خود مصرف شود، اما متأسفانه گزارش ها نشان می دهد که بخشی از این مرغ از سوی مردم به رستوران ها و کنتاکی ها تحویل داده می شود.

غضنفری توزیع مرغ منجمد را در کنار توزیع مرغ گرم به عنوان اهرم کمک کننده به تعدیل این بازار دانست و اذعان کرد: تاکنون سهمیه 200 تُن مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 15 هزار و 500 تومان به استان قم اختصاص داده شده و در ادامه پیگیر هستیم تا حداقل 800 تُن دیگر نیز به استان تخصیص داده شود.

وی افزود: بر این اساس فروشگاه ها موظف می شوند تا تلفیقی از مُرغ گرم و منجمد را به مردم ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در پایان گفت: برنامه ریزی بر این است که در هر روز حدود 20 تا 30 تُن مرغ منجمد در کنار 60 تا 70 تُن مرغ گرم تولیدی استان به بازار عرضه شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار