مدیر شبکه سلطان تی وی:
راه اندازی شبکه سلطان به زبان انگلیسی دنبال این است که بتواند باب گفت وگوی مسالمت آمیز و همزیست گرایانه با رهبران مسیحیت و مردم جهان امروز باز کند.
کد خبر: ۹۴۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ 07 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام کاشانی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح شبکه سلطان تی وی در قم، گفت: خداوند در قرآن، اهل کتاب را به گفت و گوی هم زیستانه دعوت می کند؛ در این روزها هم شاهد هستیم که اتفاق بی سابقه و جهانی در کشور عراق بین اسلام و مسیحیت در ادامه همین دستور قرآن اتفاق افتاده است و رهبر کاتولیک مسیحیت پاپ به دیدار مرجعیت شیعه عراق رفته و بین شان ملاقاتی صورت گرفته است.

مدیر شبکه سلطان افزود: این اولین ملاقات و دیدار دو شخصیت تراز اول جهان تشیع و مسیحیت است و امیدواریم ثمرات خوبی هم به دنیا داشته باشد. این این گفت و گوها و ملاقات همزیستانه دستور قرآن است و خدای متعال دعوت کرده که هر جا انحرافی وجود دارد از طریق گفت و گو دعوت همزیستانه مشکلات را حل و فصل کنید.

این مبلغ بین الملل اظهارداشت: مسلما بین ادیان مشترکات زیادی در حوزه های مختلف اخلاقی، معرفتی، دعوت به خدا و معنویت وجود دارد. در مورد این اشتراکات به خصوص در حوزه معنویت غفلت های صورت گرفته است و همین امر خسارت های هم به وجود آورده است.

وی بیان داشت: همه تلاش ما باید این باشد که به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم پیام مشترک خود را به بحث و گفت و گو و تعامل بگذاریم و از این طریق دعوت به همزیستی کنیم. در این دعوت های مسالمت آمیز و همزیستی باید تکیه مان مبانی دینی، عقلانی و معرفتی برگرفته از دین و اسلام و مذهب اصیل تشیع و مکتب اهل بیت (ع) باشد و اگر بتوانیم این مکتب را به درستی به مردم جهان امروز ارائه دهیم همه پذیر خواهند شد، این سخن خود اهل بیت(ع) است و چون ما تا کنون نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم، فرق دیگر این کار به صورت نادرست و از طریق خشونت انجام داده اند و طوری وانمود کردند که اسلام دین خشونت است.

حجت الاسلام کاشانی گفت: راه اندازی شبکه سلطان تی وی به صورت زبان انگلیسی همین هدف فوق را دنبال می کند که بتواند باب گفتگوی مسالمت آمیز و همزیستگرایانه با رهبران مسیحیت و مردم جهان امروز باز کند چرا که معتقدیم رسانه می تواند نقش بسزایی در انتقال مفاهیم داشته باشد.

مدیر شبکه سلطان افزود: راه اندازی این شبکه در قم تنها اولین مرکز نیست، بلکه در استرالیا، عراق، انگلیس، آسیای میانه و مرکزی و چند کشور مهم دیگر این نوع فعالیت ها از طریق رسانه در حال انجام است و به غیر از این برنامه های مشترکی بین روحانیون مسلمان و کشیشیان هم صورت گرفته که از جمله می توان به تدوین کتابی چون محبت و مهربانی در اسلام اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار