ناظر اجرایی طرح محله محور شهید سلیمانی در قم از لزوم تقویت و تداوم این طرح در سراسر کشور بویژه برای جلوگیری از موج جدید بیماری کووید19 سخن گفت.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 03 April 2021

به گزارش تابناک قم، علی ابرازه با بیان این که نخستین تشخیص ویروس کرونا در ایران با درایت کادر درمان قم در این استان و در سی ام بهمن ماه سال 1398 انجام شد خاطر نشان کرد: این مسئله دقایقی پس از تشخیص از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسید و خوشبختانه مدیریت مطلوب و تلاش جمعی مسؤولان و مردم استان قم را برای مبارزه با آن به دنبال داشت.

وی ادامه داد: آن چه که امروز و در روند مبارزه با کرونا بسیار مهم است، ضرورت جلوگیری از جان باختن مبتلایان بویژه با روحیه بخشی به آنان در کنار لزوم رهگیری و تشخیص هرچه سریع تر بیماران است.

ناظر اجرایی طرح محله محور شهید سلیمانی در قم همچنین افزود: البته موضوع رهگیری به عنوان یک اصل در طرح شهید سلیمانی دنبال می شود تا هم تشخیص سریع تر خود بیماران را در این طرح محله محور و هم رهگیری اطرافیان این افراد مدّ نظر باشد.

وی اضافه کرد: تردیدی نیست که تداوم اجرا و تقویت طرح شهید سلیمانی می تواند از ورود بخش های مختلف کشور به امواج جدید بیماری کووید19 جلوگیری کند.

ابرازه در عین حال به اجرای این طرح در استان قم اشاره و اذعان کرد: خوشبختانه روند رهگیری بیماران و انجام نمونه گیری های لازم بویژه تست رپید در استان قم روند صعودی را نشان می دهد که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

ناظر اجرایی طرح محله محور شهید سلیمانی در قم سپس به افزایش نمونه های مثبت در استان در چند هفته اخیر پرداخت و گفت: این امر هم به دلیل چرخش بیشتر ویروس در پی انجام سفرهای نوروزی و هم به دلیل فعالیت بیشتر تیم های نظارتی و رهگیری در طرح شهید سلیمانی با هدف کشف سریع تر بیماران احتمالی رخ داده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد فعالیت تیم های نظارتی، مراقبتی و حمایتی طرح شهید سلیمانی در استان قم بویژه در موضوع رهگیری بیماران برای جلوگیری از ایجاد موج جدید بیماری کرونا تداوم داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار