نگرانی از خیز چهارم کرونا درقم
درحال حاضر قم در مقایسه با سایر استان‌ها از شرایط کرونایی قابل قبولی برخوردار است ولی نگران خیز چهارم کرونا در این استان هستیم و از همه شهروندان می خواهیم بیش از پیش همراهی داشته باشند. محدودیت‌های وضعیت نارنجی کرونا در قم به ادارات و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۳ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد با ابراز نگرانی از ورود قم به وضعیت نارنجی کرونا از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک و جلوگیری از حضور در اجتماعات مانع از ورود قم به وضعیت قرمز شوند.

وی در ادامه از اعمال محدودیت‌های وضعیت نارنجی در قم خبر داد و افزود: این محدودیت‌ها به ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

سرمست باتشکر ازهمکاری شهروندان در مناسبت‌های تحویل سال نو، جشن نیمه شعبان و روز طبیعت ادامه داد: با وجود این که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین های‌ مذهبی قم از میزان بالایی برخوردار بوده است، اما شیوع ویروس منحوس کرونا وضعیت قم را از آبی به نارنجی تبدیل کرده است و ما نگران خیز موج چهارم هستیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: در جلسه امروز تصمیم بر این شد که آیین ‌های مذهبی ماه مبارک رمضان در شهر‌های آبی و زرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، اما در شهر‌های نارنجی و قرمز با رعایت محدودیت‌ها و در فضا‌های باز باشد.

استاندار قم در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهر‌های نارنجی و قرمز هم گفت: تصمیم نهایی برای نحوه برگزاری مراسم در این شب‌ها مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

سرمست برخورد جدی با افرادی که تست کرونا مثبت هستند و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند را از دیگر تصمیمات جلسه امروز عنوان کرد و گفت: در سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ گونه دوگانگی برخورد نسبت به کشور‌های همسایه مثل ترکیه و عراق وجود ندارد و باتوجه به شرایط بیماری در کشور‌ها محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

قم که از روز بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته از منطقه آبی وارد زرد کرونایی شده ‌بود پس از گذشت ۱۸ روز در سیزدهم فروردین ماه جاری وارد منطقه نارنجی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار