شهردار قم گفت: روزانه ۷۰۰ تن پسماند در شهر قم جمع‌آوری می‌شود که ۳۰۰ تن آن تبدیل به کود کمپوست می‌شود که امیدواریم در سال 1400 خط دوم تولید کمپوست نیز افتتاح شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد با گرامیداشت اعیاد شعبان و عید نوروز اظهار داشت: سرانه فضای سبز در سال ۹۴ میزان ۱۳.۸ مترمربع بوده که در سال جاری به بیش از ۲۰ مترمربع رسیده است و قم سومین کلانشهر در زمینه سرانه فضای سبز است.

شهردار قم با بیان اینکه افزایش این میزان فضای سبز در شهر قم از اقدامات مهم در سال‌های گذشته به شمار می‌رود، ابراز کرد: این یک حرکت بزرگی بود و حجم فضای سبز به بیش از ۲۶ میلیون و ۹۸۵ هزار مترمربع  رسیده است که در واقع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز است.

سقائیان‌نژاد افزایش بوستان‌های ویژه بانوان را موردتوجه قرار داد و افزود: ۷ بوستان برای بانوان و در مجموع ۳۷۲ بوستان در قم داریم که همه آن‌ها ایمن است، در سال‌های نخست خدمت در قم اکثر بوستان‌های شهری ناایمن بوده و دو مورد حادثه داشتیم، که خوشبختانه امروز آب‌نماها، بوستان‌ها و پارک‌های کودکان ایمن است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت بوستان‌ها در طرح جامع ایمنی شهری قم ۱۴۰۰ پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: ضمن اینکه در این طرح، آتش‌نشانی قم در سطح بالایی قرار دارد، چراکه نخستین رکن ایمنی است.

شهردار قم با اشاره به وضعیت جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر عنوان کرد: روزانه ۷۰۰ تن پسماند در شهر قم جمع‌آوری می‌شود که ۳۰۰ تن آن تبدیل به کود کمپوست می‌شود که امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۰ خط دوم تولید کمپوست نیز افتتاح شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: با بهره‌برداری از خط دوم، ۳۰۰ تن دیگر از زباله‌ها به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن باقی‌مانده در بازیافت و تفکیک از مبدأ ساماندهی می‌شود.

وی در مورد زباله‌های بیمارستانی عنوان کرد: تنها شهری که امحا کننده پسماند بیمارستانی دارد قم است که با هدیه‌ای از کشور چین به ایران و با حمایت نمایندگان در اختیار قم قرار گرفت و ازنظر زیست‌محیطی قدمی بزرگ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار