مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: یکی از پروژه‌های مهم در ساماندهی و زیباسازی منظر شهری در محله‌های سکونتگاه‌های غیررسمی احداث خیابان و بوستان صداقت است که ادامه آن در سال 1400 تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، رضا رحیمی با اشاره به مشکلات ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح منطقه دو، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل اساسی این محلات قرارگیری ۱۲۰ ساختمان در زیر دکل‌های فشارقوی است که بهبود وضعیت ساکنان حریم دکل فشارقوی برق و جابجایی دکل‌ها از موضوعات مهم است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تشعشعات دکل‌های برق سلامت مردم را تهدید می‌کند، تصریح کرد: شهرداری نمی‌تواند با فشار، زندگی مردم را تغییر دهد و نیاز به یک مدیریت جامع برای تصمیم‌گیری در‌باره دکل‌های برق و بافت‌های فرسوده محله امین‌آباد دارد که باید استانداری، شرکت برق و راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کند.

رحیمی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰ سال است قول‌هایی مبنی بر معوض از اراضی‌های مختلف ازجمله ۳۲ هکتاری مطرح است که عملی نشده است، ابراز کرد: هیچکدام از این ساخت‌وسازها در این حریم‌ها با مجوز شهرداری نبوده است و طی سنوات گذشته در نزدیکی دکل‌ها و یا بعضاً زیر دکل‌ها با توجه به وضعیت پایین معیشتی آن‌ها این ساخت‌وسازها صورت گرفته است و این در حالی بوده که خسارت اراضی زیر دکل با آرای دادگاه را شهرداری پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود اینکه شهرداری هیچ‌گونه مجوزی برای تعمیر و یا ساخت این خانه‌ها نمی‌دهد اما تعمیرات یا اضافه بنا داریم که در حین عملیات حادثه جانی و برق‌گرفتگی اتفاق افتاده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اینکه دکل‌های برق فشارقوی بیشتر در سطح منطقه ۲ و ۶  وجود دارد و تاکنون برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته است، عنوان کرد: این وضعیت سلامت تعداد زیادی از مردم به دلیل زندگی در مجاورت این دکل‌ها در معرض خطر است.

رحیمی یادآور شد: یکی از پروژه‌های مهم در ساماندهی و زیباسازی منظر شهری در محله‌های سکونتگاه‌های غیررسمی در حریم بزرگراه بلوار امام علی (ع) احداث خیابان و بوستان صداقت است که سبب ایجاد دسترسی محلی و رضایت شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز را در پی داشته و شاخصه این اقدام افزایش امنیت و بهبود محیط است.

وی اظهار داشت: برنامه داریم تا خیابان صداقت که یک رینگ کامل در حاشیه محل و کنار بزرگراه امام علی(ع) تا سال ۱۴۰۰ تکمیل نماییم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار