رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم با بیان اینکه شیب مبتلایان به کرونا در حال افزایش است، گفت: میزان سن مبتلایان نیز کاهش یافته اما همگان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید یاسر فروغی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه شیب ملایم که از اوایل اسفندماه با افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها امیرالمومنین بعد از اوایل فروردین شیب صعودی شد و بعد از ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری ظرفیت تخت‌های مرکز درمانی امیر المومنین تکمیل شد و عملاً تخت دیگری در این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران و مبتلایان در اختیار نداشتیم، گفت: با دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی سریعاً جلسه ستاد بحران تشکیل شد و در روزهای گذشته دوباره بیمارستان کامکار نیز پذیرش بیماران و مبتلایان به کووید ۱۹ را از سر گرفت.

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم با اشاره به افزایش تعداد بیماران در استان در روزهای گذشته افزود: فکر می‌کنم این بیماری همان کووید ۱۹ انگلیسی است که قدرت سرایت این ویروس به طرز محسوسی در استان افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش انفجاری مراجعان و مبتلایان به مراکز درمانی هستیم، ادامه داد: افراد بر اساس وسعت درگیری ریه، بد حالی و پایین بودن اکسیژن خون متوجه شده و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

فروغی با اشاره به کاهش سن افراد مبتلا به کرونا در روزهای گذشته گفت: سن بیماران و مبتلایان از افراد میانسال و مسن با افراد جوان و نوجوان کاهش یافته و همگان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ورود استان به منطقه قرمز کرونایی جلوگیری کنند.

فروغی با بیان اینکه معمولاً یک دهم مراجعان به بیمارستان نیاز به بستری دارند و ۹۰ درصد افراد را توصیه به قرنطینه خانگی می‌کنیم، گفت: ممکن است در ۲ تا ۳ هفته آینده شاهد افزایش مرگ و میر نیز در استان باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار