معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم با تاکید بر اینکه مشکلی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد گفت: بیش از ۲۰ هزار تَن در بخش‌های مختلف اجرایی، نظارتی و بازرسی در امر برگزاری انتخابات در استان مشارکت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 05 April 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور روز دوشنبه درجلسه شورای اطلاع رسانی قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: این تعداد نیروی مشارکت کننده از قشرهای مختلف مردم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد انتخابات در قم تشکیل شده و جلسه‌های آن نیز به صورت مستمر و هفتگی در حال برگزاری است افزود: برابر برنامه زمان بندی انتخابات همه کارها به صورت دقیق، جامع و مانع و در تراز استاندارد و ممتاز در سطح استان در حال انجام است.

معاون استاندار قم همچنین با یادآوری اینکه انتخابات در پیش رو در سه بخش شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و همچنین ریاست جمهوری صورت می‌گیرد  اضافه کرد: ثبت نام انتخابات شوراها طی روزهای ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه سال گذشته برگزار و ۴۷۳ تَن به عنوان کاندیداتوری ثبت کردند که تاکنون پنج تَن از آنها انصراف دادند.

وی در ادامه افزود: ۴۱۹ تَن معادل ۸۹ درصد از داوطلبان مرد، و ۵۴ تَن معادل ۱۱ درصد نیز از بانوان می باشند.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: ۳۶ تَن از این افراد دارای مدرک دکتری، ۱۵۲ تَن کارشناسی ارشد، ۲۰۶ تَن کارشناسی، ۵۶ تَن تحصیلات حوزوی، ۱۳ تَن کاردانی، هشت تَن نیز دیپلم هستند و میانگین سِنی آنها هم ۳۶ تا ۴۰ سال است که حاکی از آمدن جوانان به صحنه است.

معاون استاندار قم افزود: ۳۷ تَن نیز سابقه عضویت در ادوار مختلف شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند.

وی تصریح کرد: صلاحیت افراد ثبت نام کننده پس از اخذ نظر مراجع چهارگانه، بررسی شده و روز بیست و دوم فروردین ماه نیز اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات اجرایی به نظارت است.

سلیمان پور دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت در این انتخابات از سیزدهم فروردین‌ماه آغاز شده و تا آخر وقت روز گذشته ۶ تَن در قم ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه خواهد بود گفت: برغم همه تلاش‌هایی که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود انجام می‌دهد ولی یک سخنرانی و ندای ملکوتی رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتضائات و شرایط حاکم بر منطقه و جهان کافی است تا مردم با هوشمندی و بصیرت خود حضور پرشوری را در این انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: ملت ایران ملتی هوشمند هستند و در این ۴۲ سال با همه مشکل‌ها پای انقلاب ایستادند و قطعا این بار نیز به صحنه خواهند آمد.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را بزرگترین رویداد سیاسی و کنگره حضور مردم در ابراز وفاداری به نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: انتخابات تجلی اراده ملت در تعیین سرنوشت خود است، ولی از ماه‌ها پیش دشمن عده و عوده، ماشین رسانه ای و امکانات مالی را فراهم آورده که تمام کاستی‌ها، نقصان ها و کمبودها و نارضایتی ها و اعتراض ها را در داخل کشور به هم گره بزند و حربه ای برای مشارکت نکردن مردم قرار دهد.

معاون استاندار قم ادامه داد: یکایک ما وظیفه داریم بدل کار دشمن را انجام دهیم و اگر او صحبت از ناکارآمدی و یاس و ناامیدی و نفی دستاوردهای نظام می کند بر عکس آن باید به مردم امید داده و در دل آنها دستاورها را به نحوی جلوه بدهیم که خداوند پس از هر سختی، وعده گشایش و فرج داده است.

وی افزود: باید به مردم بگوییم که نظام اسلامی با قوت و اقتدار در مجامع بین المللی و سطح‌های مختلف حضور دارد و یک رهبری هوشمند در راس نظام داریم و هنوز فرزندان دلسوز بیشماری در این مملکت هستند که حاضرند برای انقلاب، نظام و ملت کار کنند.

وی اضافه کرد: ما باید پیشرفت های کشور را بزرگ و برجسته کنیم که تبلیغات سوء دشمن خنثی شود، لازمه تقویت نظام و پیشبرد اهداف آن، حضور مردم در صحنه است.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه ما همه سرباز نظام اسلامی هستیم و موضوع انتخابات ربطی به شغلمان ندارد گفت: اینکه کسی بگویید چون مدیرکل آب و فاضلاب، محیط زیست و یا هواشناسی هستم پس انتخابات ارتباطی به من ندارد، قابل قبول نیست.

وی گفت: ما همه سربازان یک ملت هستیم، نسبتمان با نظام را باید صریح مشخص کنیم و تمام تلاش را به کار بگیریم که مردم به صحنه آمده و تو دهنی محکمی به دشمن بزنند و و بگویند اگر در داخل کشور مشکل هایی است، بواسطه دشمنی و کینه شما از انقلاب، نظام، رهبری، نیروهای مسلح و از دفاع ما از مردم مظلوم منطقه و صدور انقلاب ما است.

ششمین دوره انتخابات ‌شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دومین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار