تعطیلی دوهفته‌ای اصناف و مشاغل گروه دو و سه در شهر قم
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم از تعطیلی دوهفته‌ای اصناف و مشاغل گروه دو و سه در شهر قم خبر داد. آمار وضعیت بیماران کرونایی در قم به‌شدت در حال گسترش است و احتمال دارد به‌زودی قم هم به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۵ 06 April 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، در گفتگو با خبرنگاران اعمال محدودیت‌های جدید را برای صنوف مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به ورود قم به وضعیت نارنجی محدودیت‌های جدیدی برای صنوف اعمال می‌شود.

وی عدم رعایت محدودیت‌های اعلام‌شده را شامل جریمه دانست و افزود: درزمینهٔ تجاری، بازرگانی و خدماتی تنها مشاغلی که جزء گروه یک و دو هستند اجازه فعالیت داشته و گروه‌های سه و چهار مانند تالار‌های پذیرای و استخر‌های سرپوشیده، سالن‌های ورزشی تعطیل هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: سالن‌های تئاتر، سینما، موزه‌ها، مهدکودک‌ها، چایی خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیز به مدت دو هفته و تا بازگشت به شرایط گذشته تعطیل بوده و اصناف و بهداشت بر آن‌ها نظارت خواهند شد.

وی نحوه کار در دستگاه‌های اداری را نیز تشریح کرد و گفت: نحوه عملکرد دستگاه‌های اداری نیز به این‌گونه است که ارگان‌هایی که خدمات ضروری به شهروندان ارائه می‌دهند حداکثر با دوسوم کارمندان فعالیت دارند.

سلیمان پور وضعیت سایر ارگان‌ها را نیز بیان کرد و افزود: سایر ارگان‌ها با یک‌دوم نیرو‌ها به فعالیت ادامه داده و با توجه به نظر بالاترین مقام مسئول به کار ادامه داده و جلسات اداری نیز حداکثر با ۲۰ نفر برگزار می‌شود.

وی فعالیت مراکز علمی را نیز موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل بوده و نماز‌های جمعه، نماز‌های جماعت و مراسم‌هایی آیینی نیز در این دو هفته برگزار نمی‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در پایان با درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: برای عبور از این شرایط نیاز به همکاری همه شهروندان بوده و امیدواریم به‌زودی به وضعیت آبی و سپس سفید بازگردیم.

قم در آستانه تبدیل شدن به منطقه قرمز کرونایی

همچنین سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، افزود: میزان مراجعه مردمی به مراکز ۹ گانه بهداشتی به‌شدت افزایش یافته است و برنامه‌ریزی برای انجام تست سریع و پی سی آر را در این مراکز فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: حجم کاری این مراکز افزایش یافته است و حتی در برخی از مراکز مجبور شده‌ایم دو تیم را فعال کنیم تا کار‌های مردم عقب نماند.

محبی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ساعت کاری این مراکز هستیم و درصورتی‌که حجم استقبال مردمی را شاهد باشیم، قطعا به سمت افزایش ساعت کاری خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد تست‌هایی که گرفته می‌شود، مثبت می‌شوند و این در حالی است که در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فقط ۱۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شد.

به گفته وی، آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی دایر شده است تا بتوانیم به‌سرعت جواب تست‌ها را مشخص و به همشهریان اعلام کنیم.

پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان فرقانی قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران، علاوه بر بیمارستان امیرالمومنین (ع)، بیمارستان کامکار نیز به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اضافه شد.

محمود پرهام افزود: از امروز بیمارستان فرقانی نیز بار دیگر به چرخه پذیرش بیماران بستری کرونا اضافه می‌شود تا بتوانیم به بیماران خدمات‌رسانی کرده و در خدمت آن‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای با روسای بیمارستان‌ها داشتیم و مقرر شد تا بخشی از نیرو‌ها آزاد شود و در اختیار بیمارستان‌های کرونایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین سی‌سی‌یو‌هایی که نیاز است تبدیل به آی سی یو شوند، اقدامات لازم انجام و برنامه‌ریزی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

پرهام خاطرنشان کرد: درصورتی‌که آمار فزاینده و سیر همچنان صعودی باشد، از دیگر بیمارستان‌ها نیز برای بستری بیماران استفاده خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار