با سعه‌صدر ‌پروژه‌ها ‌را به سلیقه مردم پیش ببرید
شهروندان و زائران نقش مهمی در کارهای شهری دارند، همراهی آنان با شهرداری و خدماتی که ارائه می‌دهد می‌توان در پیشبرد برنامه‌های مؤثر باشد. شهرداری با سعه‌صدر و ارتباط مناسب با شهروندان نظر آنان را در اجرای برخی برنامه‌ها را گرفته و کار را به سلیقه مردم پیش ببرد و پس‌ازآن اعلام کند، این کار با پیشنهاد مردمی انجام شد.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶ 06 April 2021

به گزارش تابناک‌ قم‌، آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، در دیدار با شهردار قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در قم یک ویژگی‌هایی وجود دارد که مسئولان ما در اطلاع هستند و می‌طلبد به‌عنوان سند بالادستی و اختصاصی کارها را دنبال کند.

وی افزود: آستان مقدس حضرت معصومه(س) یک نماد و هویت خاص در شهر قم است، این حضرت منشا آثار و برکات است و باید معرفی قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به وجود مسجد مقدس جمکران، بزرگان عالم دینی، در قم گفت: وجود حوزه علمیه منحصربه‌فرد در جهان تشیع و اسلام و همچنین حضور مراجع تقلید از سرمایه‌های بسیار عظیم این شهر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه قم خواستگاه انقلاب است، است، خاطرنشان کرد: تمام این ویژگی‌ها ضرورت‌ها را تفهیم و در پی آن راهبرد و خط‌مشی‌ها را مشخص می‌کند که باید در اولویت برنامه‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌هایی که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با شهرداری در ارتباط هستند را یک ضرورت دانست و افزود: شهرداری دارای وظایف شهرداری زیادی است و این مهم بدون همکاری و کمک دستگاه‌های دیگر امکان‌پذیر نیست.

آیت الله سعیدی بابیان اینکه اگر شهرداری بخواهد به‌عنوان یک‌نهاد خدمت خوبی داشته باشد گفت: توجه به درخواست‌های مردمی با ایجاد ارتباط مناسب از طریق روابط عمومی مهم‌ترین موضوعی است که باید در اولویت اجرای برنامه‌ها قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: نباید اجازه داد مسئله‌ای به انتقاد کشیده شده و در رسانه‌های موردبحث قرار گیرد و سپس نسبت به رسیدگی آن موضوع اقدام کرد بلکه باید شهرداری با سعه‌صدر و ارتباط مناسب با شهروندان نظر آنان را در اجرای برخی برنامه‌ها را گرفته و کار را به سلیقه مردم پیش ببرد و پس‌ازآن اعلام کند، این کار با پیشنهاد مردمی انجام شد.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر درس گرفتن از پدیده‌ها در مدیریت شهری و توجه به انجام مدیریت هماهنگ با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور دکتر سقاییان نژاد که از تحصیلات و تجربه برخوردار بود و دارای همکاران خوبی است کارها به‌خوبی و هماهنگ پیش می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه شهروندان و زائران نقش مهمی در کارهای شهری دارند، افزود: همراهی آنان با شهرداری و خدماتی که ارائه می‌دهد می‌توان در پیشبرد برنامه‌های مؤثر باشد.

رتبه سوم قم از نظر سرانه فضای سبز در کشور

در ابتدای این دیدار سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، با بیان اینکه سال گذشته، سال بسیار پر تلاطم و پر حادثه بود، اظهار کرد: با وجود همه سختی‌ها سالی پر شکوه را در شهرداری قم سپری کردیم و طبق برنامه در سال آخر برنامه ۱۴۰۰ به پیشرفت‌‎های قابل توجه رسیدیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۸۹۹ پروژه را به بهره‌برداری رساندیم و در حوزه سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی و شهرسازی رقم زده شده است.

شهردار قم از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری یاد کرد و ضمن تقدیر از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قم با رقم سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر قم تقدیم و در نهایت سه هزار و ۶۲ میلیارد تومان بودجه تصویب شد که امیدواریم با این بودجه بتوانیم حرکت‌های مورد نظر را در شهرداری قم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم به استانداردهای مطلوبی رسیده است، عنوان کرد: ۳۷۲ پارک در قم وجود دارد که همه این پارک‌ها امن هستند؛ در حوزه فضای سبز شهری سال گذشته به سرانه ۲۰ مترمربعی رسیدیم و بعد از اصفهان و شیراز، قم در جایگاه سوم بالاترین سرانه فضای سبز شهری قرار دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه امسال اولین سال برنامه قم ۱۴۰۴ را شروع می‌کنیم، مطرح کرد: یکی از افق‌هایی که در این برنامه درنظر گرفته شده این است که بتوانیم به سرانه ۲۶ متر مربع فضای سبز شهری به ازای هر شهروند برسیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مجموعه‌های فعال و پویا در قم، مالیات بر ارزش افزوده خود را به تهران می‌پردازند، عنوان کرد: امیدواریم با جذب این مالیات بتوانیم برای مردم قم پیشرفت و آبادانی بیشتری را رقم بزنیم.

سقائیان‌نژاد از لزوم افزایش خدمات شهری به علت افزایش شهرنشینی در قم یاد کرد و با تاکید بر اهمیت تحقق مدیریت واحد شهری گفت: شهرداری با وظایف مهم خود در یک جایگاه متفاوت نسبت به سایر نهادها قرار دارد و شهرداری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه خدماتی به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است.

وی از برنامه‌ریزی انجام شده برای تکمیل پروژه‌های بزرگی شهری در سال ۱۴۰۰ خبرداد و ادامه داد: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه فضای سبز هزینه می‌کنیم که اگر این هزینه ادامه یابد در یک تا دو سال آینده واقعیت فضای سبز شهر قم را مشاهده خواهیم کرد.

امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز طی سخنانی با اشاره به خدمات شهرداری قم در نوروز و نیمه شعبان مطرح کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی، نیمه شعبان امسال شور و نشاط مهدوی را به صورت مطلوب در قم رقم زدیم.

وی از حرکت پنج کاروان شادی در قم به مناسبت نیمه شعبان یاد کرد و گفت: در ایام نوروز ستادهای خدمات شهری آماده‌باش بودند و به مردم و زائران خدمات مختلفی را ارائه کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار