شهردار قم با بیان اینکه بسیاری از مجموعه‌های فعال و پویا در قم، مالیات بر ارزش افزوده خود را به تهران می‌پردازند، گفت: امیدواریم با جذب این مالیات بتوانیم برای مردم قم پیشرفت و آبادانی بیشتری را رقم بزنیم.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 06 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه سال گذشته، سال بسیار پر تلاطم و پر حادثه بود، اظهار کرد: با وجود همه سختی‌ها سالی پر شکوه را در شهرداری قم سپری کردیم و طبق برنامه در سال آخر برنامه ۱۴۰۰ به پیشرفت‌‎های قابل توجه رسیدیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۸۹۹ پروژه را به بهره‌برداری رساندیم و در حوزه سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی و شهرسازی رقم زده شده است.

شهردار قم از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری یاد کرد و ضمن تقدیر از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قم با رقم سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر قم تقدیم و در نهایت سه هزار و ۶۲ میلیارد تومان بودجه تصویب شد که امیدواریم با این بودجه بتوانیم حرکت‌های مورد نظر را در شهرداری قم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم به استانداردهای مطلوبی رسیده است، عنوان کرد: ۳۷۲ پارک در قم وجود دارد که همه این پارک‌ها امن هستند؛ در حوزه فضای سبز شهری سال گذشته به سرانه ۲۰ مترمربعی رسیدیم و بعد از اصفهان و شیراز، قم در جایگاه سوم بالاترین سرانه فضای سبز شهری قرار دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه امسال اولین سال برنامه قم ۱۴۰۴ را شروع می‌کنیم، مطرح کرد: یکی از افق‌هایی که در این برنامه درنظر گرفته شده این است که بتوانیم به سرانه ۲۶ متر مربع فضای سبز شهری به ازای هر شهروند برسیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مجموعه‌های فعال و پویا در قم، مالیات بر ارزش افزوده خود را به تهران می‌پردازند، عنوان کرد: امیدواریم با جذب این مالیات بتوانیم برای مردم قم پیشرفت و آبادانی بیشتری را رقم بزنیم.

سقائیان‌نژاد از لزوم افزایش خدمات شهری به علت افزایش شهرنشینی در قم یاد کرد و با تاکید بر اهمیت تحقق مدیریت واحد شهری گفت: شهرداری با وظایف مهم خود در یک جایگاه متفاوت نسبت به سایر نهادها قرار دارد و شهرداری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه خدماتی به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است.

وی از برنامه‌ریزی انجام شده برای تکمیل پروژه‌های بزرگی شهری در سال ۱۴۰۰ خبرداد و ادامه داد: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه فضای سبز هزینه می‌کنیم که اگر این هزینه ادامه یابد در یک تا دو سال آینده واقعیت فضای سبز شهر قم را مشاهده خواهیم کرد.

امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز طی سخنانی با اشاره به خدمات شهرداری قم در نوروز و نیمه شعبان مطرح کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونایی، نیمه شعبان امسال شور و نشاط مهدوی را به صورت مطلوب در قم رقم زدیم.

وی از حرکت پنج کاروان شادی در قم به مناسبت نیمه شعبان یاد کرد و گفت: در ایام نوروز ستادهای خدمات شهری آماده‌باش بودند و به مردم و زائران خدمات مختلفی را ارائه کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار