مدیرکل انتقال خون استان قم از افزایش 10 درصدی مصرف خون در استان قم خبر داد و گفت: حدود ۲ درصد اهدای خون و حدود ۰.۶ درصد اهداکنندگان خانم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 06 April 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان با بیان اینکه مراجعات اهداکنندگان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با توجه به شرایط کرونایی در استان مطلوب بوده است، اظهار کرد: ذخایر خون و فرآورده‌های خونی مراکز درمانی مطلوب بوده و پاسخگوی مراکز درمانی استان به نحو مناسبی است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ درصد اهدای خون و حدود ۰.۶ درصد اهداکنندگان خانم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه ۱۰ درصد افزایش مصرف خون در استان وجود داشته است، گفت: با وجود رشد اهدای خون، میزان ذخایر خونی کافی نیست زیرا مصرف خون و فرآورده‌های خونی افزایش داشته است.

نوریان میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی را حدود ۹۵ درصد و میزان ضایعات خونی را حدود ۴.۵ تا ۵ درصد ذکر کرد و افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همچنان وجود دارد و با توجه به پیش رو بودن ایام ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود مقداری کاهش اهدای خون داشته باشیم بنابراین توصیه می‌شود افراد در صورت تمایل برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به زمان اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان گفت: اهدای خون در این ایام صبح‌ها در ساعت اداری و شب ها پس از افطار است بنابراین توصیه می‌شود در ماه مبارک رمضان نیز مردم ما را حمایت کنند تا بتوانیم به بیماران کمک کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در سال گذشته به دلیل شروع شیوع کرونا گفت: حدود ۱۷ درصد کاهش اهدای خون در فروردین ماه سال گذشته وجود داشته و امسال نسبت به سال گذشته مقداری بهتر بوده و ۳۰ درصد افزایش اهدای خون در فروردین ماه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اهدای مستمر خون از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: دو تا سه بار اهدای خون در سال می‌تواند بسیار مؤثر باشد. سن اهدای خون ۱۸ تا ۶۰ سال است بنابراین کسانی که به حداقل سن مجاز اهدای خون می‌رسند می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند تا ذخایر خونی در حد مطلوب نگاه داشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار