مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از ارائه ۱۶ هزار و ۴۳۰ نفر دوره آموزشهای مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سال۹۹ در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 06 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود تقی پور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در گفت وگو با خبرنگاران از ارائه ۱۶ هزار و ۴۳۰  نفر دوره آموزشهای مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته در استان خبر داد.

وی در این خصوص افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای در حوزه های؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی توسط دو بخش دولتی و خصوصی به علاقمندان حوزه مهارت، ارائه می شود.    

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اظهارکرد: از مجموع آموزشهای ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۴ هزار و ۷ نفر ، روستاها ۳۶۳ نفر، پادگان ۸۷۶ نفر، زندان ۶۴۰ نفر، سکونتگاههای غیر رسمی ۱۶ نفر، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۹۳ نفر، مراکز درمان اجباری معتادین بهبودیافته ۳۷ نفر و صنایع و ضمن کار ۷۵۳ نفر دوره را به خود اختصاص داده اند.  

وی اظهارکرد: از مجموع آموزشهای مهارتی ارائه شده به مهارت آموزان ۶ هزار و ۸۷۴ نفر بانوان و ۹ هزار و ۵۵۶ نفر نیز آقایان از این آموزشها بهره مند شده اند. 

تقی پور خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش های ارائه شده این اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته بر اساس نفر- ساعت، ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۶۷۲ نفر- ساعت بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آسیب دیدگان اجتماعی ( خانواده های آسیب دیده از اعتیاد )، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، ساکنین مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه های اقتصادی، متقاضیان مهارت آموزی و معتادین بهبودیافته تشکیل می دهند.

تقی پور گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای، فرصتی برای جوانان جویای کار و فاقد شغل است و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی در اولویت قرار داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار