رئیس کل دادگستری قم با بیان این که کاهش جمعیت کیفری هدف‌دار جزء اولویت‌های مجموعه قضایی قم در سال جاری است گفت: اعطای مرخصی منتج به پایان حبس به زندانیان قم افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 10 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در جلسه شورای قضایی استان،‌ ضمن تاکید بر اصلاح مجرمان، افزود: اعطای مرخصی منتهی به آزادی در زندان‌های قم در سال جاری جزء اتفاقات مهم است و با پیگیری که صورت می‌گیرد مرخصی مددجویان واجد شرایط به مناسبت ماه رمضان تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری سومین جلسه شورای قضایی استان در زندان قم در یک سال گذشته نشان از اهمیت و توجه مجموعه قضایی قم نسبت به زندان و زندانیان است.

مظفری افزود: در آستانه انتخابات مهمی هستیم که باید زمینه شرکت مددجویان در انتخابات فراهم شود.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا شرایط مرخصی محکومان مالی که مدت زیادی در زندان هستند و امکان پرداخت ندارند به مناسبت ماه مبارک رمضان فراهم شود.

به گفته وی، از ظرفیت صداوسیما در برنامه ویژه جشن گل‌ریزان در ماه مبارک رمضان و تشویق و ترغیب خیرین و نیکوکاران استان به کمک در جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تامین معاش خانواده زندانیان نیازمند استفاده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قم به استفاده حداکثری از دادرسی الکترونیکی اشاره نمود و افزود: حضور قضات در زندان‌ها در سال جاری با هدف رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت الکترونیکی مورد تاکید است.

مدیرکل زندان‌های قم نیز در ابتدای جلسه ضمن بیان گزارش جامعی از عملکرد اداره کل زندان‌های استان به‌ویژه در بخش قضایی، بیان کرد: با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب قم در سالی که گذشت در بخش مرخصی منتج به پایان حبس، شاهد آمار رو به رشدی بودیم.

علی‌اصغر رنجبر افزود: همچنین اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان در سال گذشته از اتفاقات مهمی بود که بر اساس دستور موکد ریاست قوه قضائیه در زندان‌های قم انجام و با پیگیری مستمری که صورت پذیرفت نتایج ارزشمندی حاصل شد.

وی در ادامه سخنان خود به کمبود اعتبارات استان در حوزه سایر و عمرانی اشاره و ضمن تاکید بر رسیدگی به معیشت و تحصیل خانواده زندانیان، اضافه کرد: کمک به معیشت خانواده زندانیان نیازمند در ماه رمضان و اشتغال حداکثری زندانیان از اقدامات ویژه اداره کل زندان‌ها در سال‌جاری خواهد بود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم و دیگر اعضای شورای قضایی استان نیز دیدگاه خود در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به‌کارگیری زندانیان واجد شرایط در کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی قم بیان کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار