حلوایی زاده گفت: با رفع موانع اجرای پروژه، تا پایان سال جاری این پروژه شاخص شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 13 April 2021

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه احداث تونل بلوار جمهوری اسلامی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام به‌عنوان پروژه بسیار بزرگی در دست اجراست، طول مسیر کل پروژه از ابتدای رمپ تا انتها ۱۲۰۰ متر است و عملیات عمرانی آن یک سال و نیم قبل به صورت پیمانی با سازمان توسعه و عمران شهرداری آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عمده مشکلات پروژه را با توجه به قرار داشتن آن در در داخل بافت دانست و تصریح کرد: جابجایی تأسیسات در هر نقطه از این پروژه مشکلاتی را در اجرا به وجود آورده است که با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام بوده و البته هزینه‌ای سنگین برای شهرداری به همراه داشته است.

حلوایی زاده عنوان کرد: در فاز اول بعد از میدان امام حسین (ع) تا خیابان سواران، تقریبا پیشرفت عرشه پل و تونل مناسب بوده و بیش از ۹۰ درصد از محدوده تکمیل‌شده است و فقط یک بخش باقی مانده که با جابه‌جایی تاسیسات برق، پروژه عملیاتی می‌شود.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این محدوده از بلوار، تردد به حالت اول بازگشته است، ابراز کرد: جابه‌جایی تاسیسات در پروژه قابل پیش‌بینی بود که همزمان با اجرای پروژه جابه‌جایی‌ها نیز انجام شد، در حال حاضر حدفاصل خیابان امام حسین (ع) تا بلوار نور پروژه تکمیل‌شده و رفت و آمد انجام می‌شود.

حلوایی زاده یادآور شد: در تلاش هستیم تا اجرای تونل و سقف به سمت میدان، تکمیل شود و تردد مردم در این بخش به شرایط قبل باز گردد و با احداث رمپ و عملیات خاکبرداری از زیرتونل مشکل را رفع کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: عملیات تونل به صورت ریزسطحی ادامه دارد که در قسمت میدان امام حسین (ع) که محور اصلی است و دو قسمت درگیر بوده که تا پایان این ماه عملیات تکمیلی از سمت میدان امینی بیات به سمت شاهد تمام می‌شود و تردد به حالت قبل برمی‌گردد.

حلوایی زاده اضافه کرد: اجرای این پروژه، با برنامه ریزی ۲ ساله تعریف شد که یک سال و نیم آن گذشته که با توجه به مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا امیدواریم در سال جاری این پروژه را تکمیل کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه علی‌رغم افزایش قیمت، تمهیدات لازم در تامین مصالح اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم این تونل بعد از خیابان سواران و ادامه در بلوار جمهوری اسلامی تکمیل شود، هر چند هنوز معارض وجود دارد، اما طبق زمان‌بندی امسال این پروژه تکمیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار