استاندار قم گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تجمعات و نماز جماعت در فضای سرپوشیده در این استان ممنوع و لازم است نمازگزاران طبق شیوه نامه های بهداشتی رفتار کنند.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 14 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم بیان کرد: بر اساس مصوبه های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، و با توجه به وضعیت قرمز کرونایی قم، هر گونه برنامه تجمعی تعطیل است و باید نمازگزاران روزه دار طاعات و عبادات خود را در ایام اعمال محدودیت به صورت انفرادی انجام دهند. اما از مساجد به عنوان پایگاه پشتیبانی از مراکز درمانی و بیماران استفاده می شود.

وی گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی بوستان ها و اماکن تفریحی در شهرهای با وضعیت قرمز تعطیل است، اما چنانچه بوستانی در جوار مساجد وجود دارد و کارشناسان مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تایید می کنند؛ ائمه جماعات می توانند در بوستان مجاور مسجد نماز جماعت برگزار کنند.

وی افزود: از آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تقدیر و تشکر می کنیم که نهایت همکاری را با ستاد مقابله با کرونا استان داشتند و امیدواریم این همکاری از سوی ایشان و سایر همکاران در اماکن متبرک تا بهبودی وضعیت کرونایی ادامه داشته باشد.

استاندار قم در ادامه به زیرساخت های درمانی استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده بیمارستان امیرالمومنین(ع) سال گذشته در قم افتتاح شد که می تواند کمک خوبی برای درمان بیماران در این شرایط باشد.

سرمست ادامه داد: در روزهای آینده یک بیمارستان خصوصی دیگر نیز به نام بیمارستان مادر به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار قم همچنین از گام پنجم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این طرح با سازوکار جدید و تلاش و پیگیری های بیش از پیش در حال اجراست.

وی در پایان ضمن تشکر از خیرین سلامت که در طول ۱۴ ماه شیوع ویروس کرونا در کنار مسئولان بودند گفت: با توجه به اینکه خیرین استان جهت واردات واکسن اعلام آمادگی کرده اند، دانشگاه علوم پزشکی از طریق وزارت بهداشت شیوه واردات واکسن را جویا تا هرچه سریهتر مشکل تزریق واکسن به همشهریان مرتفع شود.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد و تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها در حال افزایش است به نحوی که تنها در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۴ فروردین ماه جاری هشت تَن جان خود را از دست دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار