مدیر حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) گفت: بسیاری از برنامه های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شرایط فعلی به صورت مجازی برگزار شده و یا از طریق رسانه پخش می شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علی اشرف عبدی که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با اشاره به دلسوزی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در تنظیم گزارش های رعایت شیوه نامه های بهداشتی تصریح کرد: حرم مطهر بانوی کرامت (س) در روزهای اخیر شاهد إعمال برخی محدودیت ها با توجه به وضعیت قرمز کرونایی قم بوده است.

وی افزود: إعمال برخی محدودیت ها در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، کاهش ظرفیت ماشین های زائربر در اطراف حرم، تعطیل شدن کتابخانه و موزه حرم، تعطیل شدن مراسم خطبه خوانی خادمان حرم و همچنین لغو مراسم ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان برخی از این موارد بوده است.

مدیر حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: البته مهمانسرای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در این ایام با نظارت کامل دست اندرکاران مرکز بهداشت به فعالیت خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام عبدی سپس گفت: بسیاری از برنامه های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شرایط فعلی به صورت مجازی برگزار شده و یا از طریق رسانه پخش می شود که از آن جمله می توان به سخنرانی های ماه مبارک رمضان در ساعات مختلف اشاره کرد.

وی همچنین به آمار مرکز بهداشت استان درباره رعایت نه چندان مطلوب شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر توجه داد و بیان کرد: یکی از شاخص های رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده زائران از ماسک است، در حالی که حرم مطهر در موقعیتی است که برخی مردم برای عبور و مرور در شهر باید از برخی گیت های بازرسی حرم وارد و از درب دیگر خارج شوند، بنابراین این افراد را نمی توان به عنوان زائران حرم برشمرد و استفاده نکردن آنان از ماسک را دلیلی برای کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر دانست.

 مدیر حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) اضافه کرد: نکته دیگر درباره برگزاری نماز جماعت در حرم مطهر است که این مراسم بر اساس دستور تولیت حرم مطهر در شرایط فعلی تعطیل شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار