مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از نقش مهم مساجد استان در تهیه و توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته کمک مؤمنانه در ایام ماه مبارک رمضان سخن گفت.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که مصوّبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی اقامه نماز جماعت در مساجد شوک بزرگی برای اهالی مسجد بود اذعان کرد: البته این مصوبه به مساجد استان قم ابلاغ شده است، اما در عین حال به دنبال آن بودیم تا راه حلی برای تعطیل نشدن اقامه نماز جماعت در مساجد استان به صورت منضبط و با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی بیابیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند روز اخیر اظهارنظری در این باره داشت و به شفافیت بیشتر کمک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: همه آمارهای نظارتی در موضوع کرونا بیانگر آن است که شیوع این بیماری از طریق مساجد و برگزاری نمازهای جماعت نبوده است، اما در عین حال در تلاش بوده و هستیم تا نظارت بر پایه توجه جدی خود نمازگزاران به رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی در مساجد استان تقویت شود.

حجت الاسلام شعبان زاده افزود: یکی از پیشنهادهای مطرح شده در این زمینه، امکان استفاده از بوستان هایی است که در جوار برخی مساجد قرار دارند، به بیان دیگر می توان نماز جماعت برخی مساجد را موقتا به بوستان های همجوارشان انتقال داد تا هم شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز رعایت شده باشد و هم این که اقامه نماز جماعت در این مساجد تعطیل نشود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی قم طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران استان به دنبال آن بوده و هست که بسته پیشنهادی خود را درباره فعالیت مساجد ارائه کند که البته مواردی از آن به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده و موارد تکمیلی نیز بویژه با محوریت مراسم شب قدر ارائه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین از توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته کمک مؤمنانه در مساجد استان خبر داد و گفت: این بسته ها از طریق مساجد و هیئات در بین اقشار آسیب پذیر توزیع خواهد شد. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار