سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از رفع خطر از پل‌های عابر پیاده با جمع‌آوری سقف‌های فرسوده و خطرآفرین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، قاسم طالبی،سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم جمع‌آوری سقف‌های فرسوده و خطرآفرین پل‌های عابر پیاده قم را مورد توجه قرارداد و اظهار کرد: استفاده از پوشش با جنس پلاستیک فشرده – پلی کربنات – در سقف پل‌های عابر پیاده سطح شهر درحالی‌که نمای زیبا و آسایشی برای روز‌های گرم و آفتابی شهر است، ولی با توجه به شدت و مدت طولانی تابش نور خورشید و با گذشت زمان، فرسوده و خطرآفرین می‌شوند.

وی افزود: استفاده از ورق‌های پلی کربنات با توجه به ویژگی‌های خاص همچون انعطاف‌پذیری و اجرای سریع و البته در گذشته با قیمت مناسب، به‌عنوان پوشش سقف در پل‌های عابر پیاده استفاده می‌شد، اما شدت و مدت‌زمان تابش نور خورشید در قم سرعت فرسایش و شکنندگی آن‌ها را افزایش داده است.

طالبی با اشاره به برنامه‌های سازمان برای حل این مشکلات تصریح کرد: رفع خطر و افزایش ایمنی شهروندان و خودرو‌های عبوری اولویت اول و اصلی است که در حال حاضر با شناسایی نقاط پرخطر مشغول آزادسازی و رفع خطر از پل‌های عابر پیاده هستیم.

وی عنوان کرد: برخی از پل‌ها که مشکلی در این خصوص ندارند و سقف‌های پلاستیکی آن‌ها فرسودگی و خطرآفرین نیست در این مرحله جمع‌آوری نخواهند شد، ولی محل‌های خطرساز که با  پیام‌های شهروندان به سامانه ۱۳۷ یا در بازدید‌های میدانی شناسایی شده‌اند در این طرح رفع خطر می‌شوند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار