حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛ اولویت فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان را حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری پیرامون شناسایی موانع و ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از تولید عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری در گفتگویی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: مهمترین وظیفه کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان موضوع ثبات کالاهای اساسی جامعه در بازار است که بایستی در دستور کار قرار گیرد و به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: حضور و نظارت در عرصه های تولید، انتقال و زنجیره توزیع کالا تا مصرف کننده در اولویت می باشد. لذا کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان لازم است موانع و مشکلات تولید را متناسب با سخنان و مطالبه حضرت آقا که بحث مانع زدایی را مطرح نمودند، در دستور کار قرار دهند و این مهم نیازمند تلاش بیشتر کارگروه ها است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شناسایی راه حل های کاربردی برای حمایت از تولید را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار کارگروه‌ها برشمرد و تصریح کرد: با شناسایی این راه حل ها به صورت تخصصی و کارشناسی می‌توان گام‌های موثری برای رفع مشکلات تولیدکننده و مصرف کننده برداشت.

وی اضافه کرد در گذشته متاسفانه به علت فرصت کم و مشغله کاری امکان استفاده بیشتر از کارگروه‌های تخصصی مجمع را نداشتم ولی انشالله تلاش خواهیم کرد که فرصت بیشتری در اختیار کارگروهها قرار گیرد تا هم از نظرات کارشناسی و تخصصی و هم کارهای ارجایی را از توان کارگروها بهره ببریم.

وی همچنین در نشست مشترک مسئولان کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان قم طی سخنانی با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی در خصوص کارگروه‌های تخصصی بیان داشت: ظاهراً برخی از مسئولان کارگروه‌های تخصصی از سخنان بنده که منتشر شده است دچار رنجش شده اند که اعلام می‌کنم سخنان اینجانب تقطیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری توضیح داد: در مصاحبه کامل منتشر شده نیز اعلام کرده ام که بنده توفیق نداشتم استفاده لازم را از کارگروه‌ها داشته باشم.

وی در ادامه نقش نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عملکرد مدیران دستگاه ها را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: عزل و نصب مدیران دستگاه‌های دولتی از اراده مسئولان است و نمایندگان بر حسن انجام امور و همچنین عزل و نصب ها نظارت و در جای مناسب نظر نظارتی اعلام می کنند.

کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان خدمت‌رسانی به مردم را تسریع کنند

دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نیز در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: تشکیل مجمع نمایندگان قم فرصتی مغتنم برای استان است که تاکنون وجود نداشته است و در ذیل این مجمع کارگروه های تخصصی برای ارائه نظرات مشورتی شکل گرفت که ظرفیت مردمی و تاثیرگذار خوبی به حساب می آید.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان تصریح کرد: برخی از کارگروه ها مانند اصناف به صورت روزانه عملکردها و تلاش‌های خوبی داشتند و توانست نظارت و پیشنهادهای خوبی را در حوزه وظایف خود ارائه نمایند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی توجه به نیازهای اقشار مختلف، شناسایی گلوگاه‌های فشار و ارائه برنامه‌های حمایتی را از مهمترین اولویت‌های کارگروه ها برشمرد و گفت: اصل و ریشه کارگروه‌های تخصصی مجمع بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و آتش به اختیار عمل کردن جوانان متعهد و متخصص با روحیه بسیجی است.

وی حمایت قاطع نمایندگان از کارگروه‌های تخصصی را مدنظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: کارگروه‌های مجمع لازم است در شرایط فعلی نیاز های مختلف طلاب، مداحان، خبرنگاران و فعالان فرهنگی، کارگران ساختمانی و سایر اقشار متاثر از کرونا را مد نظر قرار دهند و برای حمایت از ایشان نظرات و برنامه‌های کارشناسی را ارائه نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از موضوعات مهم در استان مانند فرودگاه، قطار شهری، منوریل، بیمه بیکاری کارگران ساختمانی، بهره برداری از دریاچه نمک، اختصاص زمین برای مسکن اقشار مختلف و شرایط مسکن ملی وجود دارد که کارگروه‌های تخصصی متناسب با رشته خود آن ها را در دستور کار قرار دهند و برای برون رفت از وضعیت موجود و یا تسریع در روند کار آنها راه‌حل‌های کارشناسی ارائه نمایند.

دکتر امیرآبادی در خصوص مشکلات متقاضیان مسکن ملی در استان قم نیز اظهار کرد: این موضوع جای بررسی دارد و نمایندگان پیگیر این موضوع هستند تا به نحوی مناسب مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه، حرکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تلاش برای رفع موانع و تسریع خدمت‌رسانی به مردم دانست وتاکید کرد: کلیه آیین نامه ها و مقررات بایستی در راستای تسهیل در کار مردم باشد و امور را تسهیل و سهل و آسان کند و هر موضوعی که سبب سخت شدن کار برای مردم شود ما جلوی آن خواهیم ایستاد و از حقوق عامه حمایت می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار