مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: احداث مسیر دریاچه نمک به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در بودجه امسال نیز برای انجام مطالعه‌های لازم پیرامون این موضوع است.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری همچنین اظهار داشت: ۶۵ کیلومتر مسیر دسترسی دریاچه نمک با احتساب ۷۰ میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر از مسیر، نشان از نیاز به بودجه ای در حدود چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریالی دارد.

وی ادامه داد: از این رو می توان نتیجه گرفت که ۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده در این موضوع در سال جاری، احتمالا و صرفا برای بحث‌های مطالعاتی مسیر اختصاص یافته است.

دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.

وی با بیان این که مسیر ۲۶ کیلومتری جاده قم – کهک نیز بر اساس آخرین برآورد و با احتساب تقاطع‌های غیرهمسطح در مسیر به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبار برای این طرح چند سال زمان بُرد و افزایش هزینه ها سبب شده است تا این رقم امروز پیش روی ما باشد.

صبوری با اشاره به تخصیص اولیه ۲۶ میلیارد ریال برای این طرح یادآور شد: اولویت نخست در این طرح به روستای ورجان داده شد چراکه محدوده ورجان بویژه در ایام تعطیل، شلوغ و پرتردد است، اما همکاری نکردن شورای روستای ورجان بویژه در بحث تملکات لازم سبب شد تا برآورد دیگری بر اساس هفت کیلومتر از مسیر ورجان به قم مورد توجه قرار گیرد که مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد و البته نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی افزود: با احتساب ۷۰ میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر از مسیر ۲۶ کیلومتری، حدود ۲ هزار میلیارد ریال برای مسیرسازی و سه هزار میلیارد ریال نیز برای تقاطع های غیرهمسطح پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم سپس به طرح جاده قم - نیزار به‌عنوان یک طرح ۲۰ ساله اشاره کرد و گفت: اعتبار ۲۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی برای این طرح دیده شده، اگرچه قرارداد آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال و تخصیص آن نیز حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است که نشان می دهد نیاز به تخصیص بیشتر برای این طرح هم وجود دارد.

صبوری همچنین به کسری‌های هزینه ای اداره کل متبوع در سال گذشته توجه کرد و افزود: مبلغی برای جبران این کسری‌ها در نظر گرفته شد اما متاسفانه این مبلغ برغم همه پیگیری‌ها در اختیار اداره کل قرار نگرفت و موجب نارضایتی و بی انگیزگی کارکنان را فراهم کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار