رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پیگیری انجام واکسیناسیون عمومی کرونا صرفا بر اساس سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به اولویت های تعریف شده خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر با ابراز تأسف از فعال بودن کارخانه تولید بیماری کووید۱۹ تصریح کرد: اولویت امروز و در شرایط قرمز کرونایی، مهار کارخانه تولید بیماری یعنی مهار تجمع ها و ترددهاست، به بیان دیگر مشاغلی که باید در این شرایط غیرفعال باشند، نباید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی یکی از کانون های اشاعه ویروس کرونا را ادارات و سازمان ها نام بُرد و گفت: متأسفانه مسؤولان و رؤسای برخی از ادارات در برابر کاهش تعداد نیروها و ساعات کار مقاومت می کنند، در حالی انتظار همکاری حداکثری از آنان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر این که تزریق واکسن در همه استان های کشور و از جمله در قم بر اساس سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می گیرد و این روند ادامه دارد خاطرنشان کرد: بر این اساس، هرگونه درخواست دیگر در این زمینه بی معنی است و مورد توجه قرار نمی گیرد.

قدیر سپس به اعلام آمادگی برخی خیرین استان برای تأمین و واردات واکسن اشاره کرد و یادآور شد: باید توجه داشت که این مسئله، یک امر تخصصی است و باید از مسیر مطمئن آن و بر اساس حضور و فعالیت کارشناسان امر و از جمله کارشناسان وزارت بهداشت انجام گیرد.

وی با تقدیر از همه دست اندرکاران طرح محله محور شهید سلیمانی، به گام پنجم این طرح مبتنی بر بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی اشاره و اذعان کرد: خوشبختانه در این روزها شاهد حضور بیش از ۲۵۰ نفر از نیروهای جهادی در بیمارستان های قم هستیم که این امر سبب ایجاد یک فضای معنوی در مراکز درمانی شده و بسیار مغتنم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال تلاش همه کادر بهداشت و درمان قم را ستود و گفت: به یاد داریم که متوسط روزانه تعداد نمونه گیری های کرونایی در قم حداکثر ۲۰۰ مورد بود، اما این مهم در ماه های اخیر به حدود ۲ هزار تست در روز رسیده که نشانه ای از تلاش گسترده کادر بهداشت و درمان و جبهه سلامت در قم است.

قدیر درباره برخی تجویزهای علیه کرونا در فضای مجازی نیز تصریح کرد: تجویز دارو و درمان بیماران کرونایی تنها و تنها بر اساس شیوه نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتبر است.

وی در پایان به ضرورت توجه مردم به اهدای خون در ماه مبارک رمضان بویژه با توجه به کاهش اهدا در این ماه اشاره و ابراز امیدواری کرد مردم مؤمن و روزه دار با مراجعه به پایگاه های انتقال خون و اهدای بخشی از خون خود، یاریگر بیماران و نیازمندان به خون باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار