معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ضرورت تعطیل بودن روزبازارها در شرایط قرمز کرونایی گفت: حمایت نیروی انتظامی و پلیس راهور می تواند در تحقق عینی این موضوع مثمر ثمر باشد.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 19 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به راه افتادن موج جدید اطلاع رسانی کرونایی در سطح شهر بیان کرد: این اطلاع رسانی های عمومی و شهری بر اساس محتواسازی های لازم و اعلام آخرین مواضع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت درباره وضعیت خطر قرمز کرونایی دنبال می شود.

وی افزود: همچنین اطلاع رسانی شیوه نامه های بهداشتی در بخش های مختلف از جمله در آرامستان بهشت معصومه (س) و همچنین جایگاه های سی ان جی در دستور کار است، به ویژه آن که بر اساس آمارگیری های اخیر، میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این اماکن با کاهش رو به رو بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم سپس به اخذ تعهد از بستگان متوفّیان در آرامستان بهشت معصومه (س) برای برگزار نکردن مراسم ترحیم توجه داد و گفت: همه این پیش بینی ها و اقدامات برای مبارزه با شیوع بیشتر بیماری کووید19 انجام می شود و می توان امیدوار بود که مردم عزیز با رعایت همه شیوه نامه ها، ریشه کنی این بیماری همه گیر را رقم بزنند.  

سامع در ادامه درباره کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون شهری بر اساس إعلام آمار مرکز بهداشت استان تصریح کرد: بخش مهمی از این کاهش رعایت ها به دلیل تراکم جمعیت در برخی خطوط اتوبوسرانی از جمله خط شهرک پردیسان است.

وی اضافه کرد: خط اتوبوسرانی شهرک پردیسان در حالی که پیش از این تنها از 8 دستگاه اتوبوس برخوردار بود، اکنون به 30 دستگاه اتوبوس مجهّز است، اما با این حال همچنان در برخی از ساعت ها با تجمع و تراکم جمعیت در این خط رو به رو هستیم و تلاش خواهیم کرد تا با وجود همه کمبودها و مشکلات در این زمینه، باز هم افزایش ویژه اتوبوس را در این خط در دستور کار قرار دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین به مشکلات اندک دستفروش ها در سطح شهر قم اشاره کرد و گفت: مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشده است، اما چنان چه مسائلی در این موضوع گزارش شود، حتما وارد می شویم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی درباره فعالیت روزبازارها در شرایط قرمز کرونایی هم یادآور شد: قبلا هم به افراد فعال در روزبازارها تذکر داده بودیم که رسیدن به شرایط خطر کرونایی می تواند تعطیلی روزبازارها را در پی داشته باشد، همچنان که روزبازارهای قم مدتی است به دلیل وضعیت خطر کرونایی در استان و بر اساس شیوه نامه های بهداشتی و توافق های قبلی به حالت تعطیل درآمده اند، ضمن آن که حضور و حمایت نیروی انتظامی و پلیس راهور از این تصمیم هم می تواند در تحقق دقیق تر آن مؤثر باشد.

سامع ادامه داد: البته موضوع اقناع سازی درباره ضرورت عدم فعالیت روزبازارها در شرایط قرمز کرونایی همچنان در دستور کار است تا بتوان محدودیت های لازم را در این شرایط به شکل مطلوب و بر اساس شیوه نامه های بهداشتی تعریف شده اجرایی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار