غضنفری گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی استان قم پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 19 April 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم روز دوشنبه در تشریح دستاورد‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: امسال هر دو هفته در میان، یکواحد تولیدی جدید در قم به بهره برداری خواهد رسید و ۳۰ واحد راکد صنعتی نیز امسال به چرخه تولید باز خواهد گشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: احیای ۹ معدن راکد به همراه بهره برداری از ۲۷ پروژه جهش تولید در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

او ادامه داد: طبق هدف گذاری‌های انجام شده در مجموع در ۸۰ واحد صنعتی استان طرح‌های توسعه‌ای اجرا خواهد شد و ۶۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

غضنفری افزود: نهضت داخلی سازی به عنوان یک رویکرد اثرگذار در اقتصاد استان بصورت جدی مورد توجه است و پیش بینی می‌شود با ارتقای این بخش امسال شاهد صرفه جویی ۸۰ میلیون دلاری در واردات کالا‌های خارحی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: برای تامین مواد اولیه محصولات صنعتی قم ۳۵ طرح در نیمه اول و ۳۵ طرح نیز در نیمه دوم سال به اجرا در خواهد آمد.

غضنفری با تاکید بر بهبود وضعیت تولید و اشتغال در قم گفت: سال ۹۹ صادرات کالا از مبدا گمرک قم از نظر وزنی و ارزشی رشد داشته که حاکی از رونق تولید در این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: با امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام، عملیات اجرایی کارخانه تولید پارچه مشکلی در سال ۱۴۰۰ در شهرک صنعتی شکوهیه قم آغاز خواهد شد.

غضنفری بیان کرد: سند اقتصاد مقاومتی، سند جهش تولید و سند سرمایه گذاری و رونق تولید سه سند مهمی بود که سال گذشته در این استان اجرایی شده که همچنان مراحل تکمیلی آن در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد:برای ایجاد ۱۳ هزار و ۷۶۰ اشتغال جدید در سال گذشته پیش بینی سرمایه گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شده بود که در این زمینه استان قم به ۸۳ درصد از اهداف خود رسید به شکلی که در پاییز سال گذشته نرخ بیکاری قم هشت درصد شد.

غضنفری یادآور شد: سند جهش تولید نیز با ۲۷ پروژه و سرمایه گذاری ۹۹۵ میلیارد تومانی و اشتغال ۲ هزار و ۳۳۷ نفر در حال اجراست که این سند در حال حاضر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در سند اقتصاد مقاومتی نیز ۲۸ پروژه با هدف گذاری ۱۵ هزار و ۱۸ میلیارد ریال سرمایه و اشتغال بیش از ۲ هزار نفر از ابتدای سال گذشته عملیاتی شده که در این بخش نیز قم پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

غضنفری ادامه داد: در سال گذشته هدف گذاری استان؛ ایجاد، راه اندازی و توسعه ۴۴۵ طرح تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی بود که در پایان سال ۹۹ این استان موفق شد بالاتر از هدف گذاری اولیه خود ۴۶۳ واحد را وارد مدار اشتغال و تولید کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: حاصل ۴۶ جلسه رونق تولید قم در سال گذشته ۳۷۷ مصوبه بوده که ۲۷۹ مصوبه معادل ۷۹ درصد مصوبات اجرایی شده است و طی ۲۰ بازدید صورت گرفته از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در سال ۹۹، ۲۶ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴ میلیارد تومان و اشتغال افزون بر یک هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

غضنفری یادآور شد: برنامه ریزی قم در ابتدای سال ۹۹ احیای ۲۹ واحد راکد بود که در پایان سال ۳۷ واحد راکد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۵ نفر وارد چرخه تولید شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به میل و رغبت به سرمایه گذاری در این استان گفت: درسال گذشته یک هزار و ۲۴۵ جواز تاسیس ایجابی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۲۶ هزار و ۶۱۴ نفر صادر شده است.

غضنفری افزود: همچنین در سال ۹۹، ۱۱۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۸۹۴ نفری در این استان صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: طی سال گذشته ۸۵ جواز تاسیس طرح توسعه‌ای با سرمایه گذاری هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال هزار و ۹۲۰ نفر به همراه ۱۵۷ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری یک هزار و ۲ میلیارد تومان و اشتغال ۳ هزار و ۳۱۱ نفر صادر شده است.

 غضنفری گفت: شیوع کرونا بیشترین آسیب خود را به حوزه اقتصاد تحمیل کرد، اما با این وجود هیچ واحد صنعتی در قم به ورطه تعطیلی کشیده نشد و ضمن احیای ۳۷ واحد تولیدی، آمار بیمه شدگان اجباری نیز افزایش یافته است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، طی دو سال گذشته از ۷۶ واحد تملک شده توسط بانک‌ها ۷۲ واحد تعیین تکلیف شده است و وضعیت ۴ واحد دیگر نیز توسط سیستم قضایی در حال انجام است.

او با اشاره به وارد کردن بخشی از منابع مالی بانک‌های استان به بخش تولید و اشتغال گفت: نسبت منابع و مصارف قم در منابع مالی به ۷۶ درصد رسیده است.

غضنفری افزود: در استان قم ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی وجود دارد که برای توسعه استان منابع بی نظیر هستند و طبق تفاهم نامه‌ای که با بانک‌های قم امضا شده منابع داخل استانی باید برای توسعه و رشد قم بکار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم یادآور شد: در سال ۹۹، ۶ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان در بخش تولید، ۵ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان در بخش خدمات و هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به بخش قرض الحسنه منابع مالی تزریق شده است.

او ادامه داد: طی سال گذشته در مجموع بیش از ۱۳ هزار و ۷۶ میلیارد تومان به حوزه اقتصادی قم تزریق شد که ۴۸ درصد از این منابع در بخش تولید، ۴۲ درصد در حوزه خدمات و ۱۰ درصد نیز بصورت قرض الحسنه بوده است.

معاون استاندار قم یادآور شد: برای رونق سرمایه گذاری در قم ۲۴ مجوز سرمایه گذاری بی نام صادر شده است.

غضنفری بیان کرد: قم در جذب تسهیلات کرونایی در سال گذشته رتبه دوم را بدست آورده است و این استان امروز در تولید محصولات سلامت محور جزو استان‌های برتر است و از مرز خودکفایی عبور کرده است.

معاون استاندار قم گفت: افزایش بیمه شدگان اجباری از ۱۳۱ هزار نفر دراسفندماه سال ۹۸ به ۱۳۴ هزار نفر در سال ۹۹ و کاهش مقرری بگیران از موفقیت‌های شاخص حوزه اقتصادی استانداری قم بود.

به گفته او، استان قم در تورم نقطه به نقطه، مطلوب‌ترین استان کشور در پایان سال گذشته معرفی شد که حاکی از نقش اثرگذار کارگروه تنظیم بازار این استان در تامین، عرضه و نظارت بر کالا‌ها بوده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار