فرمانده انتظامی استان گفت: مجرمان با هدف کلاهبرداری، در شبکه‌های اجتماعی همچنان درحال تبلیغات فروش و پیش فروش واکسن کرونا هستند .
کد خبر: ۹۵۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 19 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمود میرفیضی اظهار کرد: مجرمان سایبری با ادعای واریز پیش پرداخت مبلغ واکسن از شهروندان و کاربران مبالغی را اخذ کرده تا به اصطلاح ثبت سفارش تکمیل شود ولی بعد از دریافت مبلغ دیگر پاسخگو نبوده و یا واکسن و داروی تقلبی تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت خرید و فروش هرگونه دارو و محصولات دارویی در فضای مجازی، افزود: شهروندان بایستی از اعتماد بی‌جا به منابع نامعتبر و فاقد منبع رسمی در اطلاع رسانی‌های واکسن کرونا اجتناب و به یاد داشته باشند که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و صفحات منتصب به دارو و واکسن کرونا جعلی است.

فرمانده انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان فروش واکسن کرونا با برندهای مختلف فریبی بیش نیست و سایت‌ها و درگاه‌های پیشنهاد شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی ممکن است دامی برای فیشینگ باشد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با دریافت اطلاعات در خصوص واکسن کرونا از منابع معتبر و رسمی کشور، دست افراد سودجو را کوتاه کنند.

میرفیضی تاکید کرد: تنها مرجع قانونی واگذاری داروی کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و شهروندان فریب شایعات منتشر شده در فضای مجازی را با پیوست لینک‌های جعلی و فیشینگ نخورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار