معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از پیگیری احداث موکب های دائمی قم در شهر مهران برای فعالیت در طول سال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 20 April 2021

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور در تشریح اقدامات و دستاوردهای معاونت متبوع خود در سال ۱۳۹۹ بیان داشت: این معاونت در سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا، تغییر رویکرد را در دستور خود قرار داد، به بیان دیگر وظایف و برنامه ها تعطیل نشد، بلکه تلاش بر این بود تا با تغییر رویکرد و بر اساس محور صیانت از جان زائران و مجاوران باشد.

وی اضافه کرد: ۱۹ مناسبت سالانه وجود دارد که هر سال در قم برنامه ریزی های خاصی برای آن صورت می پذیرد که این مناسبت ها در سال گذشته نیز با همان تغییر رویکرد مورد توجه قرار داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم سپس رویکرد هیئت های مذهبی و موکب های اربعینی استان به سمت کمک های مؤمنانه و مواسات را با توجه به دستور مقام معظم رهبری مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از ظرفیت هیئت ها و مواکب در سال گذشته در قالب طرح مواسات و همدلی و برای همراهی و همدلی با مردم بویژه اقشار آسیب پذیر تجمیع شد و مورد استفاده قرار گرفت، اگرچه برخی از این کمک ها نیز به دلیل عدم رضایت خیرین، اطلاع رسانی نشد که قطعا در نزد حضرت حق مأجور خواهد بود.

وی برگزاری برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی در قالب فضای مجازی و رسانه ها را به جای مراسم حضوری از دیگر رویکردهای معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم در سال گذشته خواند و اذعان کرد: خوشبختانه در این حوزه، هم شاهد انجام نوآوری های خوب و هم تلاش مضاعف صدا و سیما در پوشش برنامه ها بودیم.

عالی پور سپس به برگزاری هیئات حسینی در محرم و صفر سال قبل در فضای باز اشاره کرد و افزود: این رویکرد در مراسم نیمه شعبان سال جاری نیز به شکل محدودتر مورد استفاده قرار گرفت.

وی در ادامه به موضوع تعامل حداکثری معاونت متبوع خود با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان، بقاع متبرکّه، هیئات مذهبی و همچنین مساجد سطح استان در طول سال قبل پرداخت و گفت: همه تلاش ها بر این بود که  فعالیت های فرهنگی در این مدت تعطیل و یا حتی کمرنگ نشود.

عالی پور اظهار کرد: استان قم در چند ماه از سال ۱۳۹۹ در وضعیت آبی کرونایی قرار داشت و سفرها به این استان برقرار بود، لذا تلاش شد تا نظارت ها در مسیرهای بین راهی هم برقرار باشد.

وی در ادامه به سیاستگذاری ها و نگاه نو در حوزه گردشگری توجه داد و بیان داشت: اسکان، حمل و نقل و اطلاع رسانی های لازم به زائران و مسافران و البته تدارک برنامه های مفید برای آنان از جمله این سیاستگذاری هاست که در همین راستا، طرح احداث مرکز استقبال از زائران عراقی در جوار امامزاده جمال پیگیری شده و ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم طرح جانمایی مواکب اربعینی قم در شهر مهران را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: زمین لازم برای استقرار ۵ موکب دائمی تدارک دیده شده تا این مواکب بتوانند علاوه بر ماه های محرم و صفر، در سایر ماه های سال هم فعال باشند.

وی با بیان این که نظارت های روزانه معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمکران و مساجد استان ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: این نظارت ها با محوریت صیانت از جان زائران و مسافران خواهد بود.

عالی پور در پایان سخنان خود با تقدیر از همه مردم، دستگاه ها و بخش خصوصی برای همراهی با محدودیت های کرونایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تصریح کرد: فعالیت های انجام شده و موفقیت های به دست آمده مرهون همراهی و همیاری همه بخش ها و نهادها بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار