رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست ائمه جمعه استان قم گفت: متدینین بیشترین رعایت دستورالعمل‌ها را در میان اقشار مختلف داشته‌‌اند و در رأس آن‌ها باید از مقام معظم رهبری و مراجع اعظام تقلید تشکر ویژه کرد.
کد خبر: ۹۵۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 21 April 2021

به گزارش تابناک قم، نشست ائمه جمعه استان قم با حضور حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی و محمدرضا غدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به میزبانی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام شعبان‌زاده طی سخنانی اظهار کرد: با لطف خداوند متعال مساجد، هیأت‌های مذهبی و مؤمنین در پیشگیری از شیوع این ویروس پیشگام بوده و باید برای تشویق اهل ایمان که در هر زمان و مکانی به کمک ستاد کرونا آمده و برای سلامت جامعه پا به پای جامعه پزشکی فعالیت کرده‌اند فعالیت مساجد و هیأت‌ها ادامه داشته و از محدود کردن آن‌ها بپرهیزیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات در سال جاری ساماندهی جلسات و محافل خانگی است که بیش از ۹۵ درصد این محافل را جلسات و محافل بانوان تشکیل می‌دهد و در ماه رمضان ۵۰۰ محفل قرآنی در منازل برقرار است.

شعبان‌زاده با اشاره به راه‌اندازی زنجیره تواصی در استان قم گفت: این طرح در ۲۰ منطقه و ۱۲۰ محله با همراهی ۲۰۰ روحانی محلی و دو هزار نیروی مردمی بانو و آقا دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: شبکه تواصی پس از تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری بر رفع فشار از مردم و دعوت مردم به صبر، امید و استقامت تشکیل شده و همه ظرفیت سازمان در قالب هیأت‌ها، شبکه مداحان، شبکه بانوان و مجموعه‌های خودجوش بسیج شده‌اند تا در دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری و انتخاب درست بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بدون دخالت مصادیق پیشگام شوند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی عنوان کرد: متدینین بیشترین رعایت دستورالعمل‌ها را در میان اقشار مختلف داشته‌‌اند و در رأس آن‌ها باید از مقام معظم رهبری و مراجع اعظام تقلید تشکر ویژه کرد.

وی در ادامه گزارش مبسوطی از وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا ارائه کرد و افزود: تا به حال بیش از ۶ هزار دوز واکسن کرونا در قم به گروه هدف اول که شامل کادر بهداشت و درمان،جانبازان، سرای سالمندان و مراکز وابسته به بهزیستی می‌شود تزریق شده است.

ائمه جمعه استان قم نیز در این نشست به بیان نظرات و انتقادات خود در حوزه‌های مرتبط و سوالات مرتبط در خصوص بحث کرونا و شیوه مدیرت آن در بخش های مربوطه پرداخته و بر لزوم همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای گسترش فعالیت‌های حمایتی تاکید کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار