روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم با صدور اطلاعیه‌ای به شهروندان این استان هشدار داد برای دریافت واکسن کرونا و همچنین ثبت پرونده سلامت نباید وارد هیچ سایت و لینکی شوند.
کد خبر: ۹۵۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 21 April 2021

به گزارش تابناک قم، در این اطلاعیه آمده است: بتازگی پیام کاربران حاکی از آن است عده ای با تولید یک پیام جعلی از مردم می خواهند وارد لینک سایتی به نام‌ سیب شوند تا بتوانند با ثبت نام خود در مرکز بهداشت، واکسن کرونا بگیرند.

اطلاعیه ادامه یافته است: سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست بلکه فقط مراقبین سلامت و پزشکان می توانند وارد شوند، به هیچ عنوان به بهانه ثبت نام واکسن و ایجاد پرونده وارد سایتی تحت هر عنوانی نشوید.

اطلاعیه حاکی است: هیچ تشکیل پرونده‌ای در شرایط فعلی نیاز به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت نام و پرداخت هزینه صحت ندارد، گول پیام‌های مجازی را نخورید.

در این اطلاعیه تاکید شده است: به هیچ عنوان در این شرایط کرونا برای گرفتن واکسن به مراکز بهداشت مراجعه نکنید، چون هنوز واکسیناسیون گروه‌های جمعیتی شروع نشده است اگر خبری شود، در رسانه ها اعلام عمومی می شود.

در ادامه خاطرنشان شده است: تنها برای تشکیل و استعلام پرونده بهداشتی با شماره تماس نزدیکترین مرکز یا پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونتتان تماس بگیرید و از مراقبین سلامت و بهورزان خود وضعیت دارا بودن یا نبودن پرونده بهداشتی خود را سوال کنید.

در پایان یادآور شده است: اگر پرونده نداشته باشید یا ناقص باشد مراقبین سلامت در شهرها و بهورزان در روستاها از شما می خواهند جهت تکمیل پرونده مراجعه کنید، پس به هیچ عنوان برای واکسن یا امور غیرمرتبط به مراکز بهداشت مراجعه نشود.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و دست اندرکاران به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت توجه نکردن کافی شهروندان به محدودیت ها، پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار