مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در مورد نحوه محاسبه عوارض سالانه خودرو توضیحاتی داد.
کد خبر: ۹۵۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 21 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمد وحیدنیا، مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم  با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض خودرو اظهار کرد: طبق بند ب ماده ۴۶ و ۴۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مالکان خودرو‌های سواری و وانت دوکابین اعم از تولید داخل یا وارداتی مکلفند عوارض سالانه خودرو‌های متعلق به خود را پرداخت کنند.

او  چگونگی محاسبه این عوارض را موردتوجه قرار داد و افزود: طبق موضوع بند ب ماده ۴۳، این قانون به نرخ یک در هزار قیمت فروش کارخانه برای خودرو‌های داخلی و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودرو‌های وارداتی محاسبه می‌شود.

وحیدنیا عنوان کرد: مبالغ عوارض خودرو بر اساس قیمت‌های مندرج در جداولی که از سوی  سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌گردد، به‌حساب شهرداری باید محل واریز شود که به همین جهت مالکان خودرو در هنگام انتقال سند و یا تعویض پلاک باید مفاصا حساب عوارض خودروی خود را ارائه دهند.

او با تأکید بر این که طبق این بند قانونی پرداخت نکردن این عوارض در موعد مقرر مشمول ۲ درصد جریمه ماهانه می‌شود، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از شمول این جریمه عوارض خود را به‌صورت سالانه پرداخت نمایند.

مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی مراکز مختلف برای سهولت دسترسی مردم برای پرداخت عوارض خودرو عنوان کرد: تمهیداتی جهت سهولت در پرداخت اندیشیده شده است؛ دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر اسناد رسمی و شهرداری مرکزی این کار را انجام می‌دهد و شهروندان می‌توانند از این سه طریق عوارض خود را پرداخت کنند.

وحیدنیا در پایان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگری که شهروندان باید به آن توجه کنند آن که برخی افراد با طرح این ادعا که جرایم آن‌ها قابل بخشودگی بوده و یا می‌توانند عوارض خود را در شهر‌های دیگر با مبلغ پایین تر پرداخت نمایند، که در این خصوص به شهروندان توصیه می‌شود به ادعا‌های این افراد توجه نکنند چرا قصد این افراد صرفاً سودجویی است و کسانی که به این افراد مراجعه می‌کنند، مطمئن باشند دچار ضرر و زیان خواهند شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار