رئیس‌کل دادگستری استان قم گفت: در یکسال گذشته به حدود ۱۵۰۰ نفر از زندانیان در قم مرخصی یا تمدید مرخصی‌های طولانی اعطاشده است.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 03 May 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برخی از اقدامات در زندان‌های استان اظهار داشت: دادگستری کل در سال گذشته با به‌کارگیری تمام توان خود در کاهش جمعیت زندانیان در اعطای مرخصی، کارهای موثری انجام داد و در حدود 1500 نفر با مرخصی یا تمدید مرخصی‌های طولانی در بیرون از زندان به سر بردند.

رئیس‌کل دادگستری استان قم ابراز کرد: این زندانیان، افرادی هستند که حضورشان در جامعه مشکلی امنیتی برای شهروندان نداشت و به‌طور موقت آزاد شدند تا در جلب رضایت شکات، تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کمک‌های زیادی برای آزادی زندانیان مالی در قم جمع‌آوری‌شده است تصریح کرد: در ستاد دیه نیز هر مبلغی که مردم و خیرین کمک کنند چند برابر آن از طریق وام و یا جلب مشارکت‌ها به زندانیان کمک می‌شود، سال قبل ما حدود 200 نفر زندانی آزاد کردیم و امروزه کمتر از 50 میلیون تومان زندانی مالی در زندان نداریم.

مظفری با تأکید بر اینکه کمتر از 80 نفر دارای بدهی بالای 50 میلیون تومان هستند و قرار بود گلریزان شود که به دلیل شیوع کرونا انجام نشد، ادامه داد:  در مجموع در حدود 2 میلیارد تومان از سوی مردم خیر کمک شده و اگر یک و نیم میلیارد تومان مساعدت شود این تعداد زندانی نیز آزاد می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار