مدیرکل پست قم با اشاره به جابجایی بیش از هفت میلیون مرسوله در سال ۹۹ توسط این اداره کل گفت: با شیوع کرونا و افزایش گرایش مردم به خریدهای اینترنتی، حجم بسته های پستی از کل مرسوله های جا به جا شده در این استان ۳۰درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 05 May 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری با بیان اینکه خدمات رسانی پُست تعطیل بردار نیست افزود: با وجود همه مخاطرات، کارکنان این اداره کل با به خطر انداختن سلامتی خود،‌ تمام همت و تلاش شان را در جهت خدمت سریع به مردم به کار بسته اند.

وی ادامه داد: از هفت میلیون و ۱۲ هزار مرسوله جابجا شده توسط پست قم در سال ۹۹، میزان بسته‌های پستی صادر شده از قم در سال ۹۹، یک میلیون و ۴۲۰ هزار مرسوله بوده که این آمار نسبت به سال ۹۸، ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۱۵ مرسوله پستی در این استان جا به جا شده است، ادامه داد: از این تعداد مرسوله پستی جا به جا شده در سال گذشته، ۷۹۵ هزار بسته پستی از سراسر کشور به این استان وارد شده است که این بسته ها با تلاش خستگی ناپذیرکارکنان این اداره به گیرندگان آنها تحویل داده شده‌است.

باقری منش با تقدیر از عملکرد کارکنان اداره کل پست قم، گفت: شیوع ویروس کرونا،جابجایی مرسولات به عنوان مهمترین وظیفه و خدمت پُست حتی در سخت ترین شرایط از نظر شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف و ادارات ادامه داشت.

با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی و اعمال ممنوعیت تردد میان استانی، افزود: با اعمال این محدودیت ها، خریدهای اینترنتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد چشمگیری داشت که جابجایی و تحویل این بسته ها به عهده اداره کل پست قرار داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی به صورت بسته های پستی‌ افزود: با افزایش خریدهای اینترنتی، پُست در این میان رابط بین خریدار و فروشنده شد و همین امر باعث گردید نوع مرسولات به ویژه در نیمه نخست سال گذشته اغلب به صورت بسته و امانت پستی باشد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به صورت مجازی در سال گذشته گفت:حجم اقدام‌های انجام شده توسط پست استان در ایام نمایشگاه کتاب در کشور کم نظیر است.

مدیرکل پُست قم با بیان اینکه این استان بعد از تهران بیشترین مرسوله صادره نمایشگاه مجازی کتاب را داشت گفت: بیش از ۸۰ هزار مرسوله خروجی و ۴۰ هزار مرسوله ورودی به استان توسط این اداره کل در ایام نمایشگاه مجازی تهران جابجا شد.

مدیرکل پُست قم، با اشاره به مثبت شدن تست کرونای تعدادی از کارکنان این اداره کل ادامه داد: با توجه به حساسیت کار اداره پست در ارائه خدمت به مردم در دوران قرنطینه، با هماهنگی و پیگیری های صورت گرفته با مرکز بهداشت قم به منظور تشخیص مبتلایان به این ویروس و جلوگیری از شیوع و همه گیری کرونا، تا کنون در ۲ نوبت از همه کارکنان این اداره تست گرفته شده است.

باقری منش افزود: این نمونه گیری از تعداد ۱۱۹ نفر همکاران حاضر در پست مرکزی استان قم اعم از همکاران ستادی و اجرایی صورت گرفت که به جهت حفظ پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت  نمونه گیری در فضای باز این اداره کل انجام گرفت که متاسفانه از این تعداد جواب کرونای چهار تن از کارکنان این اداره کل مثبت اعلام شد که اقدامات لازم برای استراحت و قرنطینه آنها صورت گرفت.

وی بیان کرد:‌ تمام تلاش پست این است که با بهره‌گیری از سیستم های نوین حمل‌ونقل و نیروی انسانی ماهر،‌ تمام مرسولات پستی را با نهایت دقت و ظرافت انتقال دهیم تا کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

مدیرکل پست قم ادامه داد: به تمام نامه‌ها و بسته‌های تحویل داده‌شده به اداره کل پست استان برای ارسال به اشخاص و نهادهای دیگر،‌ کد رهگیری تعلق می‌گیرد و مراجعین می‌توانند در هر زمان با این کد از آخرین وضعیت ارسال بسته خود آگاه شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار