احداث ۹۲هزار متربع مربع فضای ورزشی، افزایش باشگاه ورزشی دارای مجوز استان به ۱۴۳ باب و همچنین افزایش سرانه ورزشی استان از ۱۹ صدم متر در سال ۹۲ به ۲۶ صدم مترمربع کنونی، بخشی از کارنامه ورزشی دولت تدبیر و امید در قم است.
کد خبر: ۹۶۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 05 May 2021

به گزارش تابناک قم، عقب ماندگی های فراوانی و کمبود شدید فضاهای ورزشی در قم موجب شد تا این استان یکی از پایین ترین سرانه فضای ورزشی در سال ۹۲ را دارا باشد به همین دلیل  توسعه زیرساخت های ورزشی و افزایش سرانه ورزش در این استان همواره از جمله مطالبه های جدی جوانان و مردم قم بوده است.

برنامه ریزی برای کم کردن فاصله سرانه ورزشی قم با میانگین کشوری در دستور کار قرار گرفت که بخشی از حاصل این تلاش ها، افزایش ۱۱۱ باشگاه خصوصی دارای مجوز در استان، ۳۲ باشگاه اختصاصی بانوان، ۹ سالن ورزشی، ۳ زورخانه، ۲ استخر در این استان است.

در دولت تدبیر و امید، با بهره‌برداری از ۸۸ طرح، زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای قم ۱۹ هزار و ۱۶۸ مترمربع افزایش یافت. ضمن اینکه در این هشت سال نیز ۹۲هزار متربع فضای ورزشی به سرانه ورزشی قم افزوده شد.

 

مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفره امام رضا (ع) قم سال جاری تکمیل می شود

استاندار قم با تاکید بر ضرورت ورود واحدهای صنعتی استان برای حمایت از تیم های ورزشی استان گفت: مجموعه مدیریت استان با تمام توان از ورزشکاران و جامعه ورزش قم برای افتخارآفرینی بیشتر در سطح ملی و بین المللی حمایت می کند.

بهرام سرمست، تاکید کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه بالای ورزش همگانی و قهرمانی در سطح استانی، ملی و بین المللی همواره حمایت از رشته های ورزشی محتلف مورد تاکید بنده بوده است.

استاندار قم با بیان اینکه برای توسعه و رشد ورزش استان نیازمند برنامه ریزی بلند مدت هستیم، ادامه داد: حمایت از ورزش قم به ویژه رشته های ورزشی شاخص استان که در سطح اول کشور قرار دارند همواره مورد تاکید مجموعه مدیریت استان بوده است.

وی گفت: فعال‌سازی مجدد احداث مجموعه ورزشی مهم چهار هزار و ۵۰۰ نفری چندمنظوره امام رضا(ع) پردیسان قم در حال پیگیری است و امیدواریم این مجموعه سال ۱۴۰۰ در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

سرمست افزود: امیدواریم پیگیری ها برای خارج کردن روند احداث مجموعه ورزشی امام رضا(ع) از رکود در سال جاری به ثمر رسیده و سرانجام این مجموعه مهم پس از چند سال وقفه، به بهره برداری برسد.

مجموعه ورزشی امام رضا (ع) در منطقه پردیسان قراردارد که روند احداث آن از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است. این مجموعه با گذشت یک دهه از آغاز ساخت آن هم اکنون دارای پیشرفت حدود ۵۰ درصدی است. پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

استاندار قم در ادامه با تاکید بر اهمیت و جایگاه ورزش در نظام اجتماعی و ارتقای سلامت در جامعه، گفت: ورزش هم موجب افزایش نشاط، شور و پویایی اجتماعی است و هم موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهلی در جامعه می شود.

 

۹۲هزار متربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم افزوده شد

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی استان طی هشت سال گذشته گفت: ۹۲هزار متربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم افزوده شده است.

رسول منعم روز افزود: میزان کل فضای ورزشی سرپوشیده استان قم از حدود ۶۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع در سال ۹۲ به بیش از ۸۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین در هشت سال گذشته کل فضای ورزشی روباز در قم از حدود ۱۷۹ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۲۵۱ هزار مترمربع در سال جاری رافزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی استان با وجود تمام مشکلات و محدودیت های اقتصادی همواره روند صعودی خود را حفظ کرده است ادامه داد: نتیجه تلاش های صورت گرفته در این زمینه افزایش کمی و کیفی زیرساخت های ورزشی است.

وی ادامه داد: تعداد باشگاه های خصوصی دارای مجوز استان در طی هشت سال ۶۸ درصد، باشگاه های اختصاصی بانوان ۱۶۰ درصد، ‌تعداد سالن های ورزشی ۱۹ درصد و تعداد زمین های روباز ۶۵ درصد بین سال های ۹۲ تا ۹۹ افزایش داشته اند.

منعم افزود: هم اکنون ۲۷۳ باشگاه دارای مجوز، ۵۲ باشگاه اختصاصی بانوان، ۶۸ سالن ورزشی، هشت ورزشگاه و مجموعه ورزشی، چهار زورخانه، ۶ استخر و ۳۸ زمین روباز در قم وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: در شاخص توسعه ورزش همگانی در استان، ۱۷۶ هزار نفر شامل ۱۳ درصد کل جمعیت در سال ۹۲ در این استان فعالیت‌های ورزشی فعالیت داشتند که امروز این آمار به ۲۴۷ هزار نفر شامل ۲۱ درصد کل جمعیت استان افزایش یافته‌است.

منعم ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در ذیل هیات‌های ورزشی فعال در این استان نیز با رشد ۳۰ درصدی از ۴۰ هزار نفر در سال ۹۲ به حدود ۵۲ هزار نفر در سال‌جاری افزایش یافته‌است.

بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، استان قم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

فضای ورزش روستایی قم ۱۹ هزار مترمربع افزایش یافته است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان قم نیز با اشاره به نگاه ویژه برای توسعه ورزش روستایی استان گفت: در دولت تدبیر و امید، با بهره‌برداری از ۸۸ طرح، زیرساخت‌های ورزشی در روستاهای قم ۱۹ هزار و ۱۶۸ مترمربع افزایش یافت.

حسین رضایی، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های ورزش در روستاهای این استان افزود: احداث و تکمیل ۹ طرح ورزشی بااعتبار ۵۷ میلیارد ریال و همچنین بهره‌برداری از ۷۹ خانه ورزش روستایی بااعتبار ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی قم است.

وی عدالت محور در توسعه زیرساخت‌های ورزشی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از چهار سالن ورزشی چندمنظوره در روستاهای باقرآباد، لنگرود، طایقان و همچنین افتتاح پنج زمین چمن مصنوعی در روستاهای نیزار، خورآباد، بیدهند، تاروچ و قلعه چم ازجمله مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده برای افزایش سرانه ورزش روستایی استان در سال‌های اخیر است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: به‌منظور توسعه فضاهای ورزشی در مناطق کم برخوردار و فاقد هرگونه امکانات ورزشی، ۷۹ خانه ورزشی در این روستاها راه‌اندازی و تجهیز شد.

رضایی بابیان اینکه با اقدام‌های صورت گرفته سرانه فضای ورزشی استان در دولت تدبیر و امید ۱۸ سانتی‌متر افزایش‌یافته است،‌ افزود: برگزاری ۷۰ جشنواره و همایش مختلف بومی و محلی و همچنین ۱۲۰ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف بومی محلی از دیگر اقدام‌های انجام‌شده برای توسعه ورزش و نشاط در این مناطق است.

وی افزود: به‌منظور افزایش جامعه مخاطبان رشته‌های بومی محلی، فعال‌سازی رشته‌های جدید ورزشی در مناطق روستایی قم در دستور کار قرار گرفت که در این راستا رشته‌های متعددی ازجمله پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، ‌دارت، ‌کشتی، جودو، ‌تکواندو، ‌ژیمناستیک،‌ ووشو، ‌کاراته و ‌رزمی در این روستاها فعال شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در ورزش روستایی طی سال‌های اخیر موجب ارتقای ورزش قم در رشته‌های بومی محلی در کشور شده است که نتیجه آن کسب عناوین قهرمانی کشوری و بین‌المللی و عضویت ورزشکاران این استان در تیم ملی است.

وی، تربیت مربی و داور را از جمله الزام‌های توسعه ورزش دانست و گفت: به‌منظور پایدارسازی فعالیت‌های ورزشی و همچنین توجه به استعدادیابی برگزاری دوره‌های تربیت مربی و داور در رشته‌های والیبال، ‌فوتسال، ‌بازی‌های بومی و محلی، ووشو،‌ کاراته و تکواندو به‌طورجدی برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ورزش در روستاهای استان بیان کرد: توسعه و تقویت ورزش روستایی در سطح روستاها علاوه بر افزایش روحیه نشاط سبب شناسایی استعدادهای موجود و افزایش تعداد مدال‌آوری‌های استان در مسابقات ملی و بین‌المللی می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار