فرماندار قم خواستار الزام نظام پزشکی به معرفی افراد کرونامثبت به مرکز بهداشت استان شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 06 May 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که روند واکسیناسیون عمومی در سراسر کشور و در استان قم در حال توسعه است اظهار کرد: خرید تجهیزات لازم در این زمینه، یکی از الزامات این امر است که البته این موضوع در استان قم نیز با خرید اتومبیل جدید و مخصوص حمل واکسن پیگیری می شود.

وی درباره راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قم نیز گفت: استفاده از دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در قم شامل مجتمع امام خمینی (ره) و همچنین سوله مدیریت بحران شهرداری برای این امر نهایی شده است، ضمن آن که حداقل به سه مرکز دیگر در این زمینه نیازمندیم که مجموعه نمایشگاهی جنب استانداری و همچنین مجتمع نور می توانند به عنوان گزینه های مناسب تجهیز برای تبدیل شدن به مرکز تجمیعی واکسیناسیون پیشنهاد شود.

فرماندار قم در عین حال اظهار کرد: گام پنجم طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان ادامه دارد، ضمن آن که نگرانی مرکز بهداشت استان مبنی بر عدم فعالیت حداکثری نیروهای بسیجی و هلال احمر در این طرح با بازیابی این نیروها در حال رفع شدن است.

حیدری همچنین در این نشست پیشنهاد تأسیس یک مرکز تماس با ۲۰ خط ارتباطی برای رهگیری مسائل مربوط به بیماران کووید۱۹ در استان و واکسیناسیون عمومی کرونا را مطرح کرد.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های مدیریت استان در موج جدید بیماری، فعالیت روزبازارها بوده است که این موضوع با نظارت های بیشتر شهرداری قم در دست اقدام است و روند استانداردسازی روزبازارهای قم ادامه دارد.

فرماندار قم با اشاره به ضرورت همکاری بیمه های خدمات درمانی و تأمین اجتماعی با موضوع شیوع کرونا ادامه داد: نظام پزشکی استان نیز باید الزام معرفی افراد کرونامثبت به مرکز بهداشت استان را از سوی کادر درمان قم در دستور کار داشته باشد.

در ادامه این نشست، استاندار قم نیز الزام گزارش بیماران کرونامثبت به مرکز بهداشت استان از سوی نظام پزشکی را به عنوان یکی از مصوبه های نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار