معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 06 May 2021

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به این که اقدامات شهرداری قم در مبارزه با بیماری کرونا ادامه دارد اذعان کرد: تداوم واکسیناسیون برخی پرسنل خدمات شهری، پخش هُشدارهای صوتی در سطح شهر، اطلاع رسانی عمومی از طریق بنرهای شهری و توزیع ماسک در بین کارگران خدمات شهری از جمله این اقدامات بوده و هست.

وی با تصریح بر تشدید نظارت های کرونایی در مجموعه شهرداری قم و سازمان های تابعه در هفته های اخیر اضافه کرد: یکی از مطالبات مطرح شده در موضوع حمل و نقل عمومی قم، افزایش اتوبوس های خط پردیسان برای افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش تجمع مسافران بود که خوشبختانه این امر با پیگیری های صورت گرفته و علیرغم مشکل همه شهرداری ها در تأمین اتوبوس جدید مرتفع شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین به اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده تا دو هفته آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی قم توجه داد و خاطر نشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی قم در مراسم شب های قدر نیز با ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود و تا سحرگاه در حال خدمت به مردم و شب زنده داران بوده و خواهد بود، ضمن آن که اختصاص ظرفیت ۱۰۰ درصدی ناوگان با هدف تردد اتوبوس ها با تعداد مسافر کمتر و برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در تحقق مبارزه با کرونا بوده است.

ذاکریان همچنین درباره نارضایتی موجود از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون شهری نیز گفت: در این گزارش ها، برخی ایستگاه های اتوبوس شهری مانند میدان شهید مطهری و یا سه راه بازار به عنوان پایانه تلقی می شوند، در حالی مدیریت شهری تعریف دیگری را برای پایانه های مسافربری درون شهری دارد و مهم ترین ویژگی این پایانه ها را، إشراف کامل شهرداری بر فعالیت آن ها می داند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم سپس پایش مکرر سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی قم را یادآور شد و اظهار کرد: نصب کد QR در ۲۰۰ تاکسی درون شهری جهت عدم تبادل پول نقد بین مسافر و راننده، از دیگر اقدامات مدیریت شهری قم در مبارزه با کرونا بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: اقدامات خوبی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آرامستان بهشت معصومه (س) انجام شده است، اما باید گفت که با نقطه مطلوب فاصله داریم و در عین حال تلاش می شود تا مهم ترین مشکل موجود در این عرصه یعنی اصرار خانواده مرحومین به برگزاری مراسم، با اقناع سازی و تعامل حل و فصل شود.

ذاکریان درباره بوستان های شهری نیز گفت: نوار زرد محدوده بوستان ها و همچنین خاموشی روشنایی آن ها نشانه هایی از تعطیل بودن بوستان هاست، ضمن آن که تلاش شده است تا تجمع های شبانه در  محدوده رودخانه قم و بلوار شهید سلیمانی با گشت بیشتر پرسنل تخلفات شهری، کم و کمتر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار