فرماندار قم گفت: تا اعلام رسمی نرخ نان چنانچه نانوایان افزایش قیمت خودسرانه داشته باشند برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 08 May 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه شورای سیاست‌گذاری امور گندم، آرد و نان شهرستان قم با اشاره به پراکندگی مجوز نانوایی‌ها در مناطقی که تراکم جمعیتی جدید در آن ایجاد شده است، گفت: بازنگری در شیوه تاسیس نانوایی‌های جدید بر اساس ضوابط و معیارهای قانونی مورد تصویب شورای سیاست‌گذاری آرد و نان ست.

فرماندار قم با تاکید بر ساماندهی سهمیه آرد دولتی بر اساس برنامه شیوه نامه جدید و تشویق نانوایان برتر در شاخص‌های رعایت حقوق مشتریان، کیفیت نان، رعایت نرخ و بهداشت گفت: سهمیه بندی آرد دولتی  در این شرایط خاص کشور نباید در اختیار نانوایانی قرار گیرد که ضوابط را رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: باید نانوایان برتر را تشویق کنیم و یکی از راه‌های آن اختصاص سهمیه به زحمت کشان برتر است که با رعایت حقوق مردم بهترین خدمات را به آنان می‌دهند که لازمه این موضوع ترمیم حوزه بازرسی و تشدید نظارت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور گندم، آرد و نان شهرستان قم پیشنهاد داد با ایجاد اعتدال در نرخ نان، همزمان باید کیفیت نان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: باید حقوق کارگران نانوایی‌ها طبق قانون کار پرداخت شده و نسبت به کسانی که از ضوابط مقرر تخلف می‌کنند و نسبت به رعایت حقوق مردم از نظر وزن نان و کیفیت و قیمت آن مراعات نمی‌کنند شدت عمل بیشتری به کار گرفته شود.

فرماندار قم در ادامه افزود: تمام تصمیمات باید در شوراهای بالا دستی تصویب و بعد جنبه اجرایی پیدا کند و تا اعلام رسمی نرخ نان چنانچه نانوایان افزایش قیمت خودسرانه داشته باشند برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار