مدیر بیمارستان مادر از افتتاح این مرکز بزرگ درمانی توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس خبرداد.
کد خبر: ۹۷۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 16 June 2021

به گزارش تابناک قم، علی ارجمند در نشست خبری که در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از بیمارستان مادر برگزار شد، اظهار کرد: این بیمارستان از اسفندماه سال ۱۳۹۴کلنگ زنی شده و در حال حاضر آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه هدف از احداث این بیمارستان خدمت به مردم شهرکریمه اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: در استان قم به عنوان یک استان شاخص معنوی در کشور و به عنوان مرکزی که در چهار راه مواصلاتی کشور قرار گرفته است نیاز به مرکز درمانی تخصصی خصوصی به شدت احساس می شود.

رئیس بیمارستان مادر با اشاره به اینکه سابقه مدیریت در مرکز جراحی محدود مادر موجب شد آسیب شناسی جدی صورت بگیرد و از تجربه های کسب شده در این مرکز درمانی برای احداث بیمارستان مادر استفاده شود، گفت: مراجعه کنندگان اغلب از نبود اتاق خصوصی و نبود همراه بیمار، نبود سونوگرافی تخصصی در مجموعه و ... گلایه مند بودند که تلاش شد به این مسائل در بیمارستان مادر به صورت جدی توجه شود.

وی با عنوان اینکه در احداث بیمارستان طرح مطالعاتی انجام شد، گفت: این طرح مطالعاتی در راستای ایجاد اطمینان و آسایش برای مراجعه کنندگان صورت گرفت.

ارجمند با تاکید براینکه شهر قم به عنوان یک شهر مذهبی دارای ملاحظات خاصی است، تصریح کرد: سعی شد تمام ملاحظات خاص در طراحی و کاربری این بیمارستان مورد توجه واقع شود.

وی با تاکید براینکه بخش وسیعی از بیمارستان مادر به بخش زنان و زایمان اختصاص دارد، گفت: مساحت این بخش حدود ۵ هزار متر است که تمام تجهیزات مورد نیاز برای درمان بانوان در این محل انجام می شود بدون اینکه هیچ آقایی در آن محدوده تردد داشته باشد.

رئیس بیمارستان مادر با تاکید براینکه بخش های پاراکلینیک محلی برای تردد افراد بسیاری است، گفت: برای سهولت دسترسی مراجعین تلاش شد این بخش در طبقه همکف طراحی شود.

وی با اشاره به مشکل عدم تعبیه محلی به عنوان پارکینگ در مراکز مختلف، عنوان کرد: در این مرکز حدود ۳۰۰ پارکینگ در نظر گرفته شده است که موجب سهولت رفت و آمد نیروهای اداری و خدماتی این بیمارستان و بیماران می شود.

ارجمند، به محل جانمایی این بیمارستان در منطقه پردیسان اشاره و عنوان کرد: این منطقه با وجود اینکه مدتی است تبدیل به شهر شده است اما فاقد یک مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی است و حداقل ۳۰ دقیقه زمان می برد تا یک بیمار به مرکز تخصصی داخل شهر برسد.

رئیس بیمارستان مادر گفت: اکنون منطقه پردیسان با تراکم جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر به یک مجموعه درمانی تخصصی و فوق تخصصی مجهز شده است.

وی اضافه کرد: تعرفه ای که برای پذیرش بیماران در این مرکز در نظر گرفته شده است تعرفه مراکز درمانی خصوصی است که توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام شده است و عقد قرارداد را با بیمه های پایه و تکمیلی در دستور کار قرار دارد.

ارجمند ادامه داد: نمایندگان بیمه از این بیمارستان بازدید کردند و فرم های اولیه برای عقد قرارداد امضا شده است که موجب این می شود تا همه بیماران به ویژه بیمارانی که بیمه پایه و درمانی دارند بتواند از خدمات این بیمارستان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در حالت استاندارد این بیمارستان قابلیت پذیرش ۲۱۸ بیمار بستری و پاسخگویی به ۲۵۰ تا ۳۰۰ مراجعه کننده را در بخش های مختلف دارد، گفت: بخشی از این بیمارستان به توریست درمانی اختصاص دارد و طرح توسعه این بیمارستان نیز دیده شده است.

رئیس بیمارستان مادر اضافه کرد: بخشی از آزمایشگاه این بیمارستان به ناباروری و نازایی اختصاص دارد و بیمار با همسرش در سوئیت های این بیمارستان مستقر شده و تمام اقدامات درکمتر از یک هفته انجام می شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در توریست درمانی به آن توجه می شود این است که لازم نیست توریست حتما از کشورهای دیگر پذیرش شود بلکه توریست ها می توانند از دیگر شهرهای کشور باشند.

ارجمند اضافه کرد: اتاق عمل های این بیمارستان به صورتی طراحی شده است که در یک اتاق عمل یک پارچه و دارای امکانات پیشرفته بیمار مورد جراحی قرار می گیرد و خانواده بیمار در فضایی خارج از اتاق عمل می توانند پروسه جراحی را ببنند و جراح امکان ارتباط با خارج از بیمارستان و خارج از کشور به صورت ویدئو کنفرانس برای دریافت مشاوره را دارد.

وی اضافه کرد: از جمله امکاناتی که این اتاق عمل ها دارد می توان به تجهیزات فوق پیشرفته اشاره کرد که از آن جمله می توان به دستگاه ونتیلاتور با قابلیت رصد کلیه وقایع قلبی عروقی بیمار اشاره کرد.

رئیس بیمارستان مادر خاطرنشان کرد: در اتاق عمل فضایی کاملا استریل و یکنواخت در طول جراحی فراهم می شود که از مشکلات انعقادی ممانعت کرده و بیمار دچار عفونت پس از عمل نمی شود.

ارجمند خاطرنشان کرد: در بیمارستان مادر از ابتدا تا کنون بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است و برای پذیرش بیماران کرونایی اتاق های ایزوله طراحی شده است.

رئیس بیمارستان مادر یاد آور شد: این بیمارستان پنج شنبه با حضور رئیس جمهور به صورت مجازی افتتاح شده و از نخستین روز تیرماه در چرخه بهره برداری قرار می گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار