سند راهبردی استان قم زیر نظر دکتر محسن رضایی برای بهتر شدن هرچه بهتر وضعیت استان تهیه و تدوین شده است.
کد خبر: ۹۷۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۸ 17 June 2021

به گزارش تابناک قم، فایل این سند که برای توسعه و رشد استان قم تهیه شده است در زیر قرار گرفته است.

جهت دریافت فایل اصلی این سند راهبردی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سند راهبردی قم 

سند راهبردی قم توسط دکتر محسن رضایی

بسمه تعالی

با توجه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدا‌ها رویکرد‌ها و برنامه‌های مختلف خود را برای دولت آینده مطرح می‌کنند. یکی از طرح‌های اینجانب که از سال‌ها قبل مدنظر قرار گرفته، ایجاد ایالت‌های اقتصادی است که ماحصل آن تمرکززدایی از مرکز و توجه به مناطق و استان‌ها است.

یکی از اقسام عدالت، عدالت سرزمینی است که در قالب طرح‌های آمایش سرزمین تجلی می‌یابد.

آمایش سرزمین مدیریت خردمندانه و عالمانه فضا و نگرشی جامع به برنامه ریزی و مدیریت بهینه بهره برداری پایدار از سرزمین است. کاربرد آمایش سرزمین برای شناخت و رعایت قابلیت و استعداد زمین و منابع موجود در آن برای کشور‌هایی که در صدد حرکت در مسیر توسعه پایدار هستند، اجتناب ناپذیر است.

کشور ایران دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت است. با اجرایی کردن طرح‌های آمایش سرزمین و فعال نمودن مزیت‌ها و استعداد‌های هر استان، دستیابی به ایران بزرگ اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا به ویژه کشور‌های آسیای جنوب غربی و در راس آنها، پانزده کشور همسایه ایران، می‌تواند ما را به یکی از بازیگران اصلی در عرصه اقتصادی وسیاسی جهان تبدیل نموده و استان‌ها و مناطق کشور را نیز به باالترین حد پیشرفت برساند.

در این راستا، چناچه دولت اقدام و تحول موفق به کسب اعتماد مردم شود، در ابتدای فعالیت خود، سند اقدام و تحول را بر مبنای این کتاب، با استان‌ها امضا خواهد نمود تا تکلیف برنامه ریزی استانی و منطقه‌ای برای چهار سال آینده شفاف و قابل پیش بینی باشد.

در این مجموعه؛ اطلس استعدادها، ظرفیت ها، تنگنا‌ها و آسیب‌ها شناسایی و ترسیم شده و درکی واقع بینانه از مناطق و استان‌های کشور ارائه گردیده است. همچنین، راهبرد‌ها وسیاست‌های توسعه اقتصادی استان به تفکیک بخش‌های مختلف در دو فصل مجزا ارائه شده است. دولت اقدام و تحول، آماده پذیرش پیشنهادات برای افزایش کیفیت و کارایی این سند می‌باشد. امیداست؛ گردآوری این مجموعه که حاصل تلاش کارشناسان، صاحب نظران و مراکز و نهاد‌های متعدد کشور بوده، گامی بزرگ برای تحقق آرمان پیشرفت در کشور عزیزمان باشد.

محسن رضایی
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار