معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش نمونه گیری ها و کاهش همزمان بیماران کرونایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 21 June 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به درگیری برخی استان های جنوبی کشور با کرونای هندی تصریح کرد: لازم است تا مراقبت های لازم برای عدم انتشار نوع هندی این ویروس در کشور به عمل آید.

وی افزود: آخرین آمار مربوط به آزمایش های کرونا در استان بیانگر آن است که در هفته اخیر، ۵ هزار و ۴۳۰ نمونه گیری انجام شده و با وجود افزایش نمونه گیری ها، بیماران شناسایی شده در استان در وضعیت نزولی به سر می بَرَد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم ادامه داد: خوشبختانه شدت اپیدمی یا میزان بروز بیماری در استان در هفته اخیر نسبت به هفته قبل از آن، ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان این که بستری های جدید کرونایی در استان به نسبت هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت، به طور متوسط به ۲۱ نفر رسیده است خاطر نشان کرد: در هفته اخیر و در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی، ۳ هزار و ۹۴۴ رهگیری و به بیان دیگر به ازاء هر یک نفر از بیماران کرونایی، ۵.۱۸ نفر رهگیری از اطرافیان بیماران انجام شده است.

محبی سپس به افزایش آمار مراقبت در منزل از افراد با تست مثبت کووید۱۹ توجه داد و اظهار کرد: در هفته اخیر بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ بازدید از سوی ناظران بخش سلامت در استان انجام شده که این بازدیدها، ۷۷۶ اخطار و ۲۱ پلمب را به دنبال داشته است.

وی همچنین به عملکرد خوب قرارگاه رصد خانگی افراد با تست مثبت کووید۱۹ توسط هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی نشان می دهد مواردی مانند جایگاه های سوخت و سی ان جی، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، آرامستان ها به جز آرامستان بهشت معصومه (س)، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، نانوایی ها، کافی نت ها و اغذیه فروشی ها در این موضوع، نیاز به نظارت دقیق تر دارند.

وی اضافه کرد: البته دست اندرکاران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز باید نسبت به رعایت بهتر فاصله گذاری ها توجه بیشتری به خرج دهند، ضمن آن که باید از مسؤولان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بابت رعایت ۱۰۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری آزمون های حضوری چند پایه تحصیلی تقدیر و تشکر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در عین حال درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان اذعان کرد: استفاده از ماسک در بین عموم مردم استان، عدد ۷۰ درصد را نشان می دهد، ضمن آن که این عدد در وسائل نقلیه عمومی ۶۶ درصد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار