معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، یکهزار و ۴۹۵ مورد بازرسی از نحوه فعالیت نانوایی‌های استان انجام شد.
کد خبر: ۹۷۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 21 June 2021

به گزارش تابناک قم، احمد رضا سمیعی نسب ضمن تاکید بر این که عملکرد نانوایی‌ها به صورت مستمر در کانون توجه بازرسان سازمان صنعت استان قرار دارد، بیان کرد: در همین رابطه در جریان بازرسی‌های صورت گرفته ۲۰۲ مورد پرونده تخلف به ارزش یک‌میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال توسط بازرسان سازمان تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شد.

وی افزود: شهروندان گرامی نیز می‌توانند گزارش‌های خود از تخلف‌های احتمالی مشاهده شده در این رابطه را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا مورد رسیدگی بازرسان قرار گرفته و درصورت اثبات تخلف با کسانی که اهتمام لازم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها نداشته‌اند،‌ برخورد قانونی لازم انجام گیرد.

قم دارای بیش از یکهزار واحد نانوایی شهری و روستایی دارای مجوز و سهمیه آرد است که متولیان آن‌ها به‌صورت متمرکز در سامانه مربوطه اقدام به خرید سهمیه تخصیصی می‌کنند. 

سمیعی نسب همچنین گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با تلاش بازرسان سازمان صمت قم ۱۴هزار و ۱۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی فعال در استان صورت گرفته که در نتیجه آن یکهزار و ۷۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از یکهزار و ۴۲ میلیارد ریال تشکیل شده‌است.

وی با تاکید بر این که همه پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی و صدور رای در اختیار مراجع قانونی قرار می‌گیرد،‌ افزود: نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای اقتصادی استان، توسط بازرسان سازمان صمت قم به صورت مستمر ادامه دارد و در این رابطه از ظرفیت نظارتی سایر دستگاه‌های متولی نیز در قالب گشت‌های مشترک استفاده می‌شود.

در مجموع تعداد ۳۷ هزار و ۸۸۵ واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعالیت می‌کند که ۲۲ هزار و ۴۵۱ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۵ هزار و ۴۳۴ مورد آن تولید و فنی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار