فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین نام چهار ورزشکار معلول قمی را در لیست کاروان اعزامی کشورمان به بازی‌های پارالمپیک 2021 توکیو قرار داد.
کد خبر: ۹۷۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 21 June 2021

به گزارش تابناک قم، شهر توکیو ژاپن تابستان امسال میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2021 است و علاوه بر علیرضا نجاتی که در ترکیب ورزشکاران المپیکی به نمایندگی از استان قم راهی این رویداد بزرگ ورزش دنیا می‌شود، چهار ورزشکار نیز در لیست نفرات اعزامی به پارالمپیک توکیو هستند.

ورزشکاران معلول کشورمان در کاروانی با عنوان کاروان سردار دلها راهی بازی‌های پارالمپیک توکیو می‌شوند، ورزشکاران که در جمع آنها چهار نفر از استان‌ها قم در رشته‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته حضور دارند تا بدین‌ترتیب سهمیه ورزش جانبازان و معلولین قم در این پارالمپیک نسبت به دوره قبل افزایش یابد.

در دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک که سال 2016 در شهر ریودوژانیرو برزیل به انجام رسید، حسین گلستانی در رشته والیبال‌نشسته و محمد محمدنژاد در رشته بسکتبال با ویلچر اعزام شدند اما در این دوره با اضافه شدن دو ورزشکار دیگر از این رشته‌ها، قم دارای چهار نماینده در کاروان سردار دل‌ها است.

رضا عیوضی جوان آینده‌دار و مستعد بسکتبال با ویلچر استان قم و همچنین سیدحسین حسینی‌جد بازیکن شایسته والیبال نشسته استان قم در لیست نفرات حاضر در کاروان سردار دل‌ها حضور دارند، در حالی که سرپرستی کاروان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک توکیو را هادی رضایی بر عهده دارد.

در سال 2016 که بازی‌های المپیک و پارالمپیک در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار شد، حسین گلستانی همراهی با تیم ملی والیبال‌نشسته  کشورمان به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست پیدا کرد تا صاحب طلای پارالمپیک شود، اما همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر با حضور محمد محمدنژاد ملی‌پوش قمی خود علیرغم شکست تیم مطرح آلمان در نهایت بین 12 تیم رتبه دهم را به دست آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار